Planowane zmiany strukturalne

Apexim wiedziąc, że rynek portali ogólnokrajowych jest ciasny, zamierza stworzyć portal specjalistyczny. Spółka wyda ok. 1 mln USD na budowę wertykalnego portalu medycznego

Apexim wiedziąc, że rynek portali ogólnokrajowych jest ciasny, zamierza stworzyć portal specjalistyczny.
Spółka wyda ok. 1 mln USD na budowę wertykalnego portalu  medycznego

Internetowe plany Apeximu zakładają budowę wertykalnego portalu medycznego, oraz

dostarczanie narzędzi i rozwiązań do e-biznesu. Nie wiadomo jeszcze ile spółka

zamierza zainwestować w te przedsięwzięcia. Ostateczną decyzję powinniśmy podjąć

do czasu najbliższego WZA, które odbędzie się 19 kwietnia. Na dzień dzisiejszy mogę

powiedzieć tylko tyle, że sam portal medyczny będzie kosztować około 1 mln dolarów

- powiedział Andrzej Rybkowski, prezes zarządu Apeximu.

Przy budowie portalu

Apexim będzie współpracował z firma zagraniczną, która specjalizuje się w tego typu

Reklama

rozwiązaniach (obecnie spółka prowadzi rozmowy z kilkoma partnerami). Tematyka

portalu, który ma ruszyć w drugiej połowie roku, będzie skierowana głównie do

wykwalifikowanych w tej dziedzinie internautów i ma być aktualizowana na bieżąco.

Również w innych sektorach Internetu Apexim będzie współpracował z partnerami

(jest np. srebrnym partnerem Cisco Systems). Spółka podpisała również porozumienie

z firmą Max Systems, które przewiduje wspólne tworzenie i promocję

zaawansowanych rozwiązań w zakresie Internetu. Właśnie porozumienia i alianse, a nie

zakupy preferujemy przy realizacji naszych projektów - deklaruje Tomasz

Niesłuchowski, wiceprezes Apeximu.

Poza portalem i narzędziami dla Internetu

giełdowy integrator chce równie rozwijać technologię Voice over IP (VoIP), czyli

możliwość transmisji głosu przez Internet. Od przyszłego tygodnia Apexim uruchomi

również sklep internetowy.

Niejako "przy okazji" sam Apexim czeka mała rewolucja strukturalna, która związana

jest z redukcja kosztów. Prezes Rybkowski zapowiedział ją jeszcze w grudniu.

Powstał nowy oddział - Apexim Warszawa, oddziały regionalne mają dostać większą

autonomię. Do centrali należeć będzie zarządzanie, oraz kształtowanie strategii firmy i

koordynacja działań oddziałów terenowych. Ze zmianami wiąże się również niezbyt

przyjemna sprawa, a mianowicie redukcje zatrudnienia. Nie oznacza to jednak, że

część pracowników Apeximu wyląduje na bruku. Przykładowo, pracownicy obsługi

biurowca, który sprzedaliśmy, automatycznie znaleźli pracę u jego nabywcy -

powiedział Andrzej Rybkowski. Równocześnie spółka zapowiada zmianę polityki

informacyjnej i częstsze spotkania z inwestorami i analitykami.

Strategia internetowa Apeximu zaskakuje pozytywnie. Firma zamierza działać w

niezagospodarowanej dotąd niszy, w której czuje się silnie. Nie będzie też walczyć o

rynki, które już zostały podzielone. Teraz tylko od niej zależy, czy będzie w stanie

utrzymać się na rynku (podobne pomysły ma konkurencja).

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane | portal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »