Plast-Box osiągnął 4,77 mln zł zysku netto w 2012 r.

Plast-Box (GPW: PLX) w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24 proc. w porównaniu z 2011 r. Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Jednocześnie grupa odnotowała wzrost EBITDA o 45 proc. do poziomu 14,9 mln zł. Tym samym Plast-Box przekroczył prognozę zysku netto o 18 proc., prognozę EBITDA o 7 proc. oraz prognozę sprzedaży o 1,7 proc. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27 proc. do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19% w stosunku do 2011.

Plast-Box (GPW: PLX) w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24 proc. w porównaniu z 2011 r. Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Jednocześnie grupa odnotowała wzrost EBITDA o 45 proc. do poziomu 14,9 mln zł. Tym samym Plast-Box przekroczył prognozę zysku netto o 18 proc., prognozę EBITDA o 7 proc. oraz prognozę sprzedaży o 1,7 proc. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27 proc. do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19% w stosunku do 2011.

- Mamy za sobą kolejny udany rok. Poprawiliśmy wyniki w wartości sprzedaży i w pozycjach prezentujących rentowność, co potwierdza bardzo dobrą kondycję naszej grupy. Wzrostom sprzedaży towarzyszy zwiększanie zysków. Dzięki utrzymaniu dyscypliny zadłużenia i wzrostowi EBITDA poprawiliśmy wskaźnik długu bankowego do EBITDA z 3,2 do poziomu 2, co świadczy o zwiększeniu finansowego bezpieczeństwa spółki. W 2013 roku planujemy dalszy rozwój naszego biznesu - komentuje Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.

Wzrost wyników finansowych w Plast-Boksie jest m.in. efektem poszerzania oferty produktowej. Obok pojemników typu wiaderko z pokrywką, które stanowią podstawę asortymentu, coraz większy udział w sprzedaży zyskują skrzynie i produkty użytkowe typu kosze, skrzynki na narzędzia, pudełka do przechowywania, pojemniki na żywność itp. Sprzedaż skrzyń w 2012 roku wzrosła o 30 proc. do 12,79 mln zł, a produktów użytkowych aż o 75 proc. - do 15,14 mln zł. Udział pojemników typu wiaderko z pokrywką w przychodach zmniejszył się o blisko 4 proc. do 77,3 proc., mimo iż przychody ze sprzedaży tej grupy produktowej wzrosły o 18 proc. do 95,17 mln zł.

Reklama

Dzięki inwestycjom zrealizowanym w latach 2010-2012 o wartości ok. 50 mln zł, z tego ok. 40 mln zł bezpośrednio w moce produkcyjne, Plast-Box może oferować opakowania plastikowe o najwyższej światowej jakości, które z powodzeniem zdobywają klientów za granicą. Plast-Box dostarcza swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. W 2012 roku eksport stanowił już ponad 62 proc. przychodów. Z całego eksportu 43 proc. zostało sprzedane do krajów Unii Europejskich i innych krajów Europy Zachodniej. Pozostała część - blisko 57 proc. eksportu - trafiła na Wschód do Rosji, na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Kazachstanu. Największe wzrosty eksportu w 2012 r. Plast-Box odnotował na rynku ukraińskim (+35,6 proc.), rosyjskim (+30,3 proc.), brytyjskim (+24,1) oraz niemieckim (+15,9 proc.).

- W 2013 zamierzamy kontynuować zwiększanie sprzedaży eksportowej. Planujemy wzrost sprzedaży na Zachodzie do naszych stałych klientów, umocnienie się u nowo pozyskanych w ostatnim czasie, a także wciąż zdobywanie nowych nabywców. Wymaga to dużej aktywności sprzedażowej z naszej strony, potwierdzanej nienaganną obsługą zamówień. Chcemy też odważniej wkraczać na Wschód, znacząco zwiększając sprzedaż do Rosji. Wierzymy, że to jest możliwe, gdyż popyt na nasze produkty na tym rynku jest ogromny. Jedynym ograniczeniem może być wypłacalność klientów, dlatego starannie selekcjonujemy nabywców i wciąż nie sprzedajemy tam naszych produktów wszystkim, którzy chcą je od nas kupić - wyjaśnia Krzysztof Pióro.

W 2013 roku Plast-Box planuje również dalszy wzrost sprzedaży produktów firmom spożywczym. Już w 2012 roku nastąpiły też istotne zmiany w branżowej strukturze odbiorców i firmy te stały się główną grupą klientów Plast-Boxu. Ich udział w sprzedaży Plast-Boxu jest obecnie większy niż firm budowlanych i chemicznych, z którymi przez wiele lat utożsamiany był słupski producent opakowań. Na 2013 rok Plast-Box zakłada także kolejne inwestycje. Zamierza na nie przeznaczyć środki odpowiadające wysokości amortyzacji lub wyższe, jeżeli będzie taka konieczność. Planowany jest zakup nowych form do produkcji, a także modernizacje wewnątrz fabryki celem wprowadzenia jeszcze większych zabezpieczeń przeciwpożarowych i jeszcze wyższych standardów higienicznych. Ma nastąpić także wdrożenie nowego systemu informatycznego. Poprawie wskaźników rentowności ma służyć zwiększanie efektywności procesów produkcyjnych, w szczególności dążenie do maksymalnego wykorzystania gniazd produkcyjnych.

Na 2013 rok Plast-Box prognozuje wzrost skonsolidowanych przychodów do 144,53 mln zł, czyli o 17,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego. EBITDA ma zwiększyć się o 19,5 proc. do 17,79 mln zł, a zysk netto aż o 37,3 proc. do 6,55 mln zł. W 2013 roku zarząd zamierza przystąpić do opracowania nowej strategii rozwoju na lata 2014-2016.

Sprawdź notowania Plast-Box na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Plast-Box SA jest jedną z najnowocześniejszych firm w Europie zajmujących się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Plast-Box SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »