Plast-Box zwiększył sprzedaż o ponad 30 proc. w czerwcu 2013 r.
Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5 proc. r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012.
Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8 proc. r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.
- Na naszych rentownościach za sześć miesięcy zaważył zdecydowanie słabszy pierwszy kwartał. Chciałbym jednak przypomnieć, że obniżenie zysków w tym okresie dotyczyło tylko spółki-matki. Nasza spółka na Ukrainie wypracowała w pierwszym kwartale tak dobre wyniki, że na poziomie skonsolidowanym sprzedaż grupy rok do roku wzrosła o ponad 9 proc. do 30,8 mln zł, zysk brutto o 54 proc. do 1,73 mln zł, a zysk netto o 27 proc. do 1,37 mln zł. Sprzedaż na rynkach wschodnich, które obsługuje właśnie nasza ukraińska spółka, wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Wyniki te będą jednak widoczne dopiero na poziomie skonsolidowanym. W rezultacie, wzmocnią one dobre wyniki jednostkowe za pierwsze sześć miesięcy tego roku - wyjaśnia Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.
- W drugim kwartale nastąpiło zdecydowane ożywienie na rynku, co przełożyło się także na zwiększone zapotrzebowanie na opakowania produkowane w Plast-Boxie w Polsce i za granicą. Pozwoliło nam to, nie tylko zrealizować założenia na ten okres, ale także w dużej mierze odrobić nieco gorszy pierwszy kwartał. Dodatkowo ceny polipropylenu ukształtowały się na niższym poziomie niż w pierwszym kwartale, co również ma pozytywny wpływ na nasze wyniki - dodaje Krzysztof Pióro.
Opakowania Plast-Boxu sprzedawane są w 30 krajach europejskich, a eksport w pierwszym kwartale br. stanowił już 67,5 proc. przychodów. Sprzedaż do Unii Europejskiej wzrosła w tym okresie o 5,7 proc. i stanowiła 43,5 proc. produkcji eksportowej. Jeszcze dynamiczniej, bo o 33,9 proc., wzrosła sprzedaż na rynki wschodnie, gdzie trafiło 56 proc. eksportu. Największy udział w tym wzroście miała sprzedaż do Rosji i na Ukrainę.
Plast-Box SA zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Firma eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.
Opr. MM