Plast-Box zwiększył sprzedaż o ponad 30 proc. w czerwcu 2013 r.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5 proc. r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5 proc. r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012.

Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8 proc. r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.

- Na naszych rentownościach za sześć miesięcy zaważył zdecydowanie słabszy pierwszy kwartał. Chciałbym jednak przypomnieć, że obniżenie zysków w tym okresie dotyczyło tylko spółki-matki. Nasza spółka na Ukrainie wypracowała w pierwszym kwartale tak dobre wyniki, że na poziomie skonsolidowanym sprzedaż grupy rok do roku wzrosła o ponad 9 proc. do 30,8 mln zł, zysk brutto o 54 proc. do 1,73 mln zł, a zysk netto o 27 proc. do 1,37 mln zł. Sprzedaż na rynkach wschodnich, które obsługuje właśnie nasza ukraińska spółka, wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Wyniki te będą jednak widoczne dopiero na poziomie skonsolidowanym. W rezultacie, wzmocnią one dobre wyniki jednostkowe za pierwsze sześć miesięcy tego roku - wyjaśnia Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.

Reklama

- W drugim kwartale nastąpiło zdecydowane ożywienie na rynku, co przełożyło się także na zwiększone zapotrzebowanie na opakowania produkowane w Plast-Boxie w Polsce i za granicą. Pozwoliło nam to, nie tylko zrealizować założenia na ten okres, ale także w dużej mierze odrobić nieco gorszy pierwszy kwartał. Dodatkowo ceny polipropylenu ukształtowały się na niższym poziomie niż w pierwszym kwartale, co również ma pozytywny wpływ na nasze wyniki - dodaje Krzysztof Pióro.

Opakowania Plast-Boxu sprzedawane są w 30 krajach europejskich, a eksport w pierwszym kwartale br. stanowił już 67,5 proc. przychodów. Sprzedaż do Unii Europejskiej wzrosła w tym okresie o 5,7 proc. i stanowiła 43,5 proc. produkcji eksportowej. Jeszcze dynamiczniej, bo o 33,9 proc., wzrosła sprzedaż na rynki wschodnie, gdzie trafiło 56 proc. eksportu. Największy udział w tym wzroście miała sprzedaż do Rosji i na Ukrainę.

Notowania spółki Plast-Box SA

Plast-Box SA zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Firma eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.

Opr. MM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »