Podsumowanie wyników za dwa kwartały

Departament doradztwa i analiz DM BIG-BG wydał w dniach 10 i 13 sierpnia siedem rekomendacji, z których dwie (Prokom i Getin) brzmiały kupuj, trzy (ComputerLand, Kęty i Agora) - akumuluj, a dwie (Okocim i KGHM) - neutralnie.

Departament doradztwa i analiz DM BIG-BG wydał w dniach 10 i 13 sierpnia siedem rekomendacji, z których dwie (Prokom i Getin) brzmiały kupuj, trzy (ComputerLand, Kęty i Agora) - akumuluj, a dwie (Okocim i KGHM) - neutralnie.

Po ogłoszeniu wyników za dwa kwartały, zdaniem analityków DM BIG--BG, najlepiej należy oceniać Prokom, który podpisał ostatnio wiele znaczących umów. Spółka osiągnęła też najwyższą w branży marżę operacyjną 17,5%. In minus należy zapisać koszty finansowe, sprawiające, iż rentowność netto spadła do 1%. Pomimo to Katarzyna Perzak wycenia walory Prokomu na 126,9 zł (w tym spółki zależne na 10 zł), zwracając uwagę na kontynuowanie współpracy z dużymi klientami i zdobywanie kolejnych kontraktów. Kupowanie zalecane jest także dla akcji Getinu, którego walor przy metodzie porównawczej wyceniono na 3 zł, a przy DCF - na 5,9 zł. - Bardzo pozytywnie oceniamy utrzymanie dynamiki wzrostu liczby klientów, choć niestety obecni użytkownicy niechętnie korzystają z usług spółki. Na 2001 rok obniżamy zatem prognozę ze sprzedaży do 10 mln zł, przy stratach netto 4 mln zł - przewiduje K. Perzak.

Reklama

Pozytywnie oceniono też ComputerLand, którego sytuację finansową i operacyjną określono jako stabilną. W tym przypadku (cena docelowa 101,4 zł) nie ma jednak aż tak dużych szans na aprecjację wartości papierów, stąd zalecenie akumuluj. Warto jednak zwrócić uwagę na prognozowany wzrost sprzedaży o 17% (do 545 mln zł), głównie dzięki zwiększaniu przychodów z sektora telekomunikacyjnego i publicznego. W przypadku Kęt rekomendacja została podtrzymana, walory tej spółki wyceniono zaś na 48,7 zł. W dużej mierze wynika to z faktu, iż zarząd rozmawia z czterema potencjalnymi inwestorami branżowymi. - Uważamy, że inwestor powinien zapłacić za pakiet kontrolny przynajmniej 55-60 zł - ocenia DM BIG-BG. Z kolei Agorze obniżono zalecenie z powodu pogarszającej się sytuacji na rynku reklamowym i zmniejszenia dla niej prognoz. Według biura, w 2001 r. sprzedaż ma wynieść 839 mln zł (spadek o 6,7% w porównaniu z poprzednimi założeniami). - Pomimo tego, rekomendujemy akumulowanie akcji przy obecnej cenie, wierząc że spółka przetrwa trudny okres na rynku reklamy - podsumowuje Andrzej Szymański.

Za utrzymaniem zalecenia neutralnie w stosunku do Okocimia, przemawia fakt, iż spółka co prawda osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 16% w porównaniu z I półroczem 2000 r. i zwiększyła swój udział w rynku z 5,9% do 7,2%, jednak osiągnięte to zostało bardzo wysokim kosztem. Na poziomie operacyjnym i wyniku netto poniesiono bowiem stratę, co jest efektem wysokich kosztów promocji piwa Premium. A. Szymański wycenił browar na 14,1 zł, przy czy analityk zwraca uwagę, że oczekuje się jeszcze na szczegółowe informacji o fuzji z Piastem, Kasztelanem i Bosmanem oraz wiadomości o nowych browarach.

Nieco gorzej wypadł KGHM, któremu obniżono zalecenie z akumuluj. Dokonano tego ze względu na pogłębiający się spadek cen miedzi, co przełoży się na wyniki w najbliższym okresie. - Chociaż wartość akcji spółki wyceniamy na 21,5 zł, to uważamy, że w krótkim terminie nastawienie inwestorów będzie skorelowane z notowaniami miedzi oraz wyceną spółek telekomunikacyjnych - ocenia Roman Zalewski.

Parkiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »