Polsat przewiduje 4-5 proc. wzrost rynku
Telewizja Polsat przewiduje, że rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w 2010 roku o 4-5 proc. - poinformował Maciej Stec, członek zarządu stacji.
"Spodziewam się, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie o 4-5 proc." - powiedział Stec.
We wrześniu Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media, biura reklamy Grupy Polsat, liczył nawet na około 6 proc. wzrost rynku reklamy telewizyjnej w 2010 roku.
Telewizja Polsat prognozuje, że w 2010 roku jej przychody zwiększą się o 5 proc. do 1,09 mld zł, a EBITDA wzrośnie o 33,2 proc. do 305 mln zł.
Według raportu domu mediowego Starlink wzrost całego rynku reklamowego w całym 2010 roku może wynieść 3,4-3,8 proc.
Starlink szacuje, że po trzech kwartałach 2010 roku wartość netto rynku reklamowego wyniosła 5,94 mld zł i była o 4,8 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Według domu mediowego, w kluczowych jesiennych miesiącach październiku i listopadzie, spadł wyraźnie popyt na reklamę telewizyjną. Przenoszenie budżetów reklamowych na tańsze miesiące oraz fakt, iż tempo wzrostu sprzedaży w kluczowych sektorach reklamowych nie idzie w parze z tempem wzrostu wydatków na reklamę, może być powodem korekty budżetów reklamowych do końca tego roku.
TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej po trzech kwartałach zyskał 6,8 proc. Grupa szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej zyska w tym roku 3-5 proc.