Reklama

Ponad 200 proc. wzrostu zysku netto Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap S.A.

484 tys. zł mln zł tyle wyniósł, w I kw. br., zysk netto notowanej na rynku NewConnect spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A. Oznacza to wzrost aż o 216 proc. w porównaniu do wyniku uzyskanego w analogicznym okresie 2012 roku. Dynamiczny rozwój działalności Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap S.A. umacnia pozycję spółki, jako lidera na polskim rynku produkcji oraz dystrybucji kapeluszy. Kolejne kwartały zapowiadają się równie obiecująco. Powód? Spółka planuje intensyfikację działalności na zagranicznych rynkach.

484 tys. zł  mln zł tyle wyniósł, w I kw. br., zysk netto notowanej na rynku NewConnect spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A. Oznacza to  wzrost aż o 216 proc. w porównaniu do wyniku uzyskanego w analogicznym okresie 2012 roku. Dynamiczny rozwój działalności Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap S.A. umacnia pozycję spółki, jako lidera na polskim rynku produkcji oraz dystrybucji kapeluszy. Kolejne kwartały zapowiadają się równie obiecująco. Powód? Spółka planuje intensyfikację działalności na zagranicznych rynkach.

- Bardzo dobre wyniki finansowe naszej firmy to efekt konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, która zakłada m.in. m.in. intensyfikację działalności operacyjnej w kraju, a także w obrębie zagranicznych rynków - mówi Paweł Kaliciak, prezes zarządu Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap S.A. - Jesteśmy także otwarci na kolejne przedsięwzięcia, w obrębie nowych rynków zbytu, które rokują realne szanse na wygenerowanie zysku. Mam na myśli m.in. rynek amerykański oraz rosyjski, które mają bardzo znaczący potencjał wzrostu zapotrzebowania na nasze produkty. Równocześnie skutecznie umacniamy pozycję na naszych tradycyjnych rynkach zbytu. Chodzi przede wszystkim o Niemcy oraz Austrię, gdzie zachowała się tradycja noszenia kapeluszy. Systematyczny wzrost zainteresowania naszą ofertą obserwujmy także na polskim rynku. Wspomniana tendencja w oczywisty sposób ułatwia utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju naszej spółki.

Reklama

Spółka stale pracuje nad nawiązaniem nowych relacji z producentami i dystrybutorami odzieży. Marka Polkap, w branży kapeluszniczej, cieszy się zasłużoną renomą, ponieważ systematycznie opracowywane są nowe kolekcje, uwzględniającą najnowsze trendy mody. Między innymi z tego powodu oferta spółki z powodzeniem prezentowana jest na krajowych oraz międzynarodowych targach i imprezach wystawienniczych. W marcu 2011 r., podczas uroczystej Gali Nagród Targów Mody Poznań, spółka otrzymała Złoty Medal za Kolekcję kapeluszy damskich i męskich w jakości CRUSHABLE.

Utrzymanie intensywnego tempa działalności spółki wymaga także inwestycji.

Notowania spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A.

W styczniu 2013 r., za kwotę 3,4 mln zł, dokonano zakupu nieruchomości położonej w Skoczowie. Chodzi o działkę, o powierzchni 2.487 tys. mkw. oraz budynek o łącznej powierzchni 1381 mkw., gdzie zostanie uruchomiona wykańczalnia, magazyn oraz część administracyjno-biurowa.

31 sierpnia 2012 r. nastąpił debiut akcji spółki na rynku NewConnect. Do obrotu trafiło 1,35 mln akcji. Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A. to firma z tradycjami sięgającymi do roku 1924. Jest jedną z niewielu firm na świecie i jedyną w Polsce, produkujących półprodukty oraz kapelusze gotowe z filcu włosowego oraz wełnianego z zachowaniem tradycyjnej technologii. Cały proces, począwszy od fazy projektowej, poprzez przygotowanie technologiczne, produkcję, aż do przygotowania towaru do wysyłki odbywa się w zakładzie w Skoczowie. Dzięki temu każdy produkt spełnia konkretne wymagania klienta.

Produkty spółki wytwarzane są z naturalnych surowców - w 100 proc. włosa króliczego lub zajęczego oraz wełny. W Polsce spółka. nie ma znaczącej konkurencji. Istnieje kilka niewielkich podmiotów, dystrybuujących produkty producentów zagranicznych, głównie z Dalekiego Wschodu, jednak nie odgrywają na rynku zasadniczego znaczenia.

Większość produkcji sprzedawana jest na zamówienia, pochodzące m.in. z tradycyjnych manufaktur kapeluszy, hurtowni, sklepów, a także kół łowieckich oraz stowarzyszeń i organizacji, dla których kapelusz stanowi ważną część tradycyjnego ubioru. Dobrze rozwija się także sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kapelusz | kapelusze | SFK Polkap S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »