Przedział cenowy AmRestu

Przedział cenowy akcji spółki AmRest Holdings, która prowadzi w Polsce i w Czechach sieć restauracji Pizza Hut i KFC, został ustalony na 21-28 zł - poinformowała firma w komunikacie.

Przedział cenowy akcji spółki AmRest Holdings, która prowadzi w Polsce i w Czechach sieć restauracji Pizza Hut i KFC, został ustalony na 21-28 zł - poinformowała firma w komunikacie.

W ramach oferty publicznej spółka oferuje do 3,8 mln akcji nowej emisji oraz maksymalnie 4.818.000 akcji istniejących. W transzy instytucjonalnej oferowane jest 7 mln akcji, natomiast w transzy detalicznej 1.618.000 akcji.

Zapisy na akcje

Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 11 kwietnia do 20 kwietnia br. po górnej cenie przedziału cenowego (28 zł). Przyjmowane będą w Punktach Obsługi Klienta Biura Maklerskiego Banku BPH na terenie całego kraju.

W tym samym czasie przeprowadzony zostanie proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Zapisy w transzy instytucjonalnej potrwają od 21 do 22 kwietnia.

Reklama

Cele emisji akcji

AmRest przeznaczy środki pozyskane z publicznej emisji nowych akcji na rozwój działalności Spółki w Polsce i Czechach, a także na spłatę zadłużenia.

Przez najbliższe 3 lata AmRest planuje otwierać w Polsce i Czechach ponad 15 restauracji Pizza Hut i KFC rocznie (w Polsce po 7-10 restauracji KFC i 2-3 Pizza Hut, a w Czechach 7-10 restauracji KFC). Nowe otwarcia będą finansowane środkami pozyskanymi z emisji akcji, generowanymi nadwyżkami operacyjnymi Spółki oraz potencjalnie pozyskanym w przyszłości finansowaniem dłużnym. AmRest szacuje, że realizacja powyższego planu pochłonie od 30 do 50 mln zł (w zależności od ostatecznej liczby i typu placówek oraz ich lokalizacji).

Oprócz realizacji powyższych zamierzeń, AmRest przewiduje przejęcie (poprzez spółkę zależną AmRest Czechy) spółki Miklik's Food s.r.o, operatora Big Food, największego bezpośredniego konkurenta KFC w Czechach w segmencie dań z kurczaka. W wyniku tej transakcji AmRest zwiększy penetrację rynku czeskiego o ok. 30%, poprzez skonwertowanie atrakcyjnie zlokalizowanych restauracji Big Food na KFC. Akwizycja ta uzależniona jest od wyniku procesu due diligence i zostanie sfinansowana ze środków uzyskanych z emisji.

Ponadto część środków pozyskanych przez Spółkę z emisji akcji może zostać przeznaczona na wprowadzenie na rynek polski, a w dalszej kolejności czeski, nowych koncepcji restauracyjnych (w segmencie restauracji typu casual dining). AmRest rozważa otwarcie 1-2 takich restauracji rocznie.

Na powyższe dwa cele (rozwój sieci na rynku polskim i czeskim sieci KFC i Pizza Hut oraz wprowadzenie nowych koncepcji restauracyjnych) AmRest przeznaczy nie mniej niż połowę środków z emisji akcji. Strategia Spółki dopuszcza również możliwość wykorzystania części środków na nabycie innych operatorów restauracji lub składników ich majątku (w tym operatorów restauracji KFC i Pizza Hut w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Pod koniec marca br., AmRest podpisał z Central European Franchise Group list intencyjny dotyczący przejęcia udziałów Kentucky System Kft, węgierskiego operatora restauracji Pizza Hut i KFC.).

Kolejny cel emisyjny, na który zostanie przeznaczone do 50% pozyskanych środków, to spłata zadłużenia z tytułu zaciągniętych kredytów, co będzie skutkować zmniejszeniem kosztów finansowych Spółki.

Akcje sprzedawane

Oferta publiczna AmRest, poza nowymi akcjami, obejmuje również akcje już istniejące. Ich sprzedaż jest w głównej mierze związana z zamiarem wyjścia z inwestycji przez Yum!, który poprzez spółkę zależną Kentucky Fred Chicken Poland Holdings B.V. miał do stycznia 2005 r. 50% akcji AmRest (5 mln szt). Strategia Yum! jako spółki publicznej, nie przewiduje posiadania udziałów w innej spółce publicznej, która jest jednocześnie franczyzobiorcą marek Yum!.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pizza | KFC | pizza '
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »