Przychody i zyski Eurotel SA mocno w górę, m.in. dzięki dynamicznemu wzrostowi iDream

Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA, obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za trzy kwartały br. Przychody spółki wzrosły z 51 mln zł do 61 mln zł (wzrost rok do roku o 20 proc.), zaś zysk netto spółki wyniósł 4,5 mln zł, wobec 3,5 mln zł rok wcześniej (wzrost rok do roku o ponad 28 proc.). Kolejny kwartał dynamicznego wzrostu odnotował najmłodszy z biznesów grupy - sieć salonów pod marką iDream (ze sprzętem Apple). Na wyniki pozytywnie wpłynęła też poprawa rentowności współpracy z T-Mobile.

Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA, obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za trzy kwartały br. Przychody spółki wzrosły z 51 mln zł do 61 mln zł (wzrost rok do roku o 20 proc.), zaś zysk netto spółki wyniósł 4,5 mln zł, wobec 3,5 mln zł rok wcześniej (wzrost rok do roku o ponad 28 proc.). Kolejny kwartał dynamicznego wzrostu odnotował najmłodszy z biznesów grupy - sieć salonów pod marką iDream (ze sprzętem Apple). Na wyniki pozytywnie wpłynęła też poprawa rentowności współpracy z T-Mobile.

- Największy wpływ na wzrost wyników Eurotela za 3 kwartały miał rozwój sieci iDream, która wykazała zwiększenie przychodów ze sprzedaży rok do roku w wysokości ponad 20 mln zł. Z kolei spółka Viamind realizuje zakładany poziom efektywności i może osiągnąć porównywalny do ubiegłorocznego wynik, zaś MediaSystem zamknął III kwartał na plusie, co dobrze rokuje na dalszą przyszłość - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes zarządu Eurotel SA.

Przychody całej grupy wyniosły za trzy kwartały br. 110,4 mln zł, co oznacza ponad 11-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (wtedy było to 99,1 mln zł).

Reklama

Zysk netto skonsolidowany przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł za trzy kwartały br. 4,2 mln zł w stosunku do 3,8 mln zł za trzy kwartały 2013 roku, co oznacza wzrost o ponad 10 procent.

Przychody spółki Eurotel wyniosły za trzy kwartały br. 61 mln zł, wobec 51 mln zł w tym samym okresie 2013 roku (wzrost o 20 proc.), a zysk netto spółki wzrósł do 4,5 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku, kiedy to wyniósł 3,5 mln zł.

- Dobry wynik po trzech kwartałach może być jeszcze poprawiony w IV kwartale. Ostatni kwartał roku to tradycyjnie okres zwiększonej sprzedaży związanej nie tylko z nowymi ofertami na usługi, ale również wzmożonymi zakupami, szczególnie w okresie świątecznym. W tym roku efekt ten może być w Eurotelu jeszcze bardziej widoczny z racji wprowadzenia do sprzedaży nowych produktów Apple w salonach iDream - dodaje Tomasz Basiński.

Przeprowadzone kilka tygodni temu (21 października) NWZA Eurotela podjęło decyzję o podziale zysku za ub.r. w formie dywidendy dla akcjonariuszy. Dywidenda wyniesie 1 zł na każdą akcję, w ilości 3,748 mln sztuk. Datę nabycia praw do dywidendy ustalono na 20 stycznia 2015 roku, zaś datę wypłaty dywidendy na 3 lutego 2015 roku.

Eurotel wypłaca dywidendę nieprzerwanie od 2006 roku, od początku swojej obecności na GPW.

Sprawdź notowania spółki Eurotel na stronach INTERIA.PL

- - - - - -

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 7 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym, obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Platformy Cyfrowej "nc+" z 70 punktami.

Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki, jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak "T-Mobile na kartę" oraz "Heyah".

Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta.

Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem operatora "nc+", dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką iDream.pl.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Eurotel SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »