Pylon S.A. wchodzi na rynek niemiecki

Pylon S.A. - wiodący polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynku NewConnect - wchodzi na rynek niemiecki.

Pylon S.A. - wiodący polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynku NewConnect - wchodzi na rynek niemiecki.

Od kwietnia 2016 roku kolumny Pylon Audio są dostępne w sprzedaży w Max Schlundt w Berlinie, jednym z największych salonów audio w Niemczech. Intensyfikacja działań eksportowych za zachodnią granicą Polski to efekt realizowanego przez Pylon S.A. - we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) - programu GO_GLOBAL.PL, w ramach którego spółka pozyskała w listopadzie 2015 roku niemal 0,15 mln zł dofinansowania, przeznaczonego na komercjalizowanie produktów polskich firm na rynkach zagranicznych.

Kontrakt z pierwszym niemieckim dystrybutorem to dopiero początek szerszej ekspansji Pylon S.A. na tym rynku. Na początku maja 2016 polski producent zaprezentuje się podczas High End Society w Monachium - wydarzenia, które zyskało status jednych z najbardziej opiniotwórczych targów audio show w Europie. Przedstawienie marki Pylon Audio podczas branżowej imprezy o charakterze międzynarodowym ma na celu nie tylko rozszerzenie dotychczasowej sieci dystrybucji i nawiązanie nowych kontaktów handlowych, ale również propagowanie marki Pylon Audio wśród klientów indywidualnych z całego świata.

Reklama

Plany eksportowe Pylon S.A. na lata 2016-2020 obejmują - poza obsługiwanym już rynkiem niemieckim i norweskim - również Austrię i wybrane kantony Szwajcarii. Kolejnym etapem ekspansji zagranicznej polskiego producenta ma być sprzedaż zestawów głośnikowych Pylon Audio we Francji, Wielkiej Brytanii oraz Czechach. Jednocześnie Pylon S.A. prowadzi zaawansowane rozmowy handlowe z zagranicznymi partnerami w zakresie seryjnych zamówień na obudowy głośnikowe.

- Po pozytywnym przyjęciu produktów Pylon Audio przez polskich konsumentów, równolegle do rozwoju sieci sprzedaży w Polsce intensyfikujemy działania eksportowe. Ich głównym celem - ze względu na specyfikę branży audio - jest zbudowanie stałych kanałów dystrybucyjnych marki Pylon Audio na rynkach zagranicznych. Od 2015 roku jesteśmy obecni w Norwegii, a teraz koncentrujemy się na obecności naszych produktów w Niemczech. Należy pamiętać, że to dopiero początek naszej europejskiej ekspansji - wskazuje Mateusz Jujka, prezes zarządu Pylon S.A.

Poza aktywnymi działaniami sprzedażowymi, Pylon S.A. inwestuje równolegle w rozwój infrastruktury produkcyjnej oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Dzięki wsparciu EBC Incubator Sp. z.o.o. oraz PARP, w marcu 2015 roku spółka uruchomiła produkcję przetworników elektroakustycznych sygnowanych marką Pylon Audio, a już niespełna rok później wypuściła na rynek pierwsze zestawy głośnikowe wyposażone w autorski osprzęt. Producent przygotowuje się również do przeniesienia jeszcze w 2016 roku całej produkcji do nowego, własnego zakładu w Jarocinie, który został kupiony w styczniu 2016 roku za kwotę 2,5 mln zł.

- Rozwój Pylon S.A. i marki Pylon Audio, zwłaszcza w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy, nie byłby możliwy bez naszych akcjonariuszy oraz inwestorów. Przeprowadzone dotychczas z ogromnym sukcesem emisje akcji oraz skuteczne pozyskiwanie kapitału w ramach projektów realizowanych wspólnie z EBC Incubator Sp. z.o.o., NCBiR czy PARP dają nam doskonałą perspektywę do dalszego budowania konkurencyjności rynkowej Pylon Audio, a w efekcie do konsekwentnego umacniania pozycji Pylon S.A. na rynku kapitałowym. Żeby osiągnąć założone cele niezbędne będą nie tylko kolejne, planowane przez nas inwestycje w zakresie badań i rozwoju, ale również strategiczna - w kontekście tworzenia przewag technologicznych Pylon Audio i obsługi projektów z zakresu B+R, zwłaszcza w przypadku znaczącej intensyfikacji działań w tym obszarze - rozbudowa struktury biznesowej i operacyjnej Pylon S.A. Analizujemy przy tym najbardziej optymalne dla rozwoju naszej spółki rozwiązania, o których będziemy na bieżąco informować - dodaje Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Pylon S.A.

Nadrzędnym celem aktywnie realizowanych przez Pylon S.A. projektów oraz inwestycji jest systematyczne budowanie wartości spółki przez podnoszenie wyceny należących do niej aktywów materialnych i niematerialnych. W kolejnych latach Pylon Audio planuje m.in. uruchomienie produkcji zaawansowanych technologicznie i designersko zestawów głośnikowych według autorskich projektów, co pozwoli dodatkowo podnieść jakość oferowanych produktów, jak też powinno przełożyć się na wzrost ich sprzedaży.

Narastająco po czterech kwartałach 2015 roku przychody Pylon S.A. ze sprzedaży produktów własnych wyniosły 2,29 mln zł w porównaniu do 1,44 mln zł w ubiegłym roku. Jednocześnie spółka odnotowała w 2015 roku 0,21 mln zł zysku z działalności operacyjnej. Doskonałe wyniki spółki to efekt m.in. 52 proc. wzrostu sprzedaży produktów Pylon Audio w ujęciu ilościowym i 59 proc. pod względem przychodów. W 2015 roku producent sprzedał łącznie 1455 zestawów głośnikowych w odniesieniu do 957 w 2014 roku.

Pylon S.A. notowany jest od 2013 roku na rynku NewConnect. To jedyna spółka obecna na polskim rynku kapitałowym, tworząca wysokiej jakości zestawy głośnikowe.

Produkty marki Pylon Audio dedykowane są - ze względu na zastosowaną technologię, doskonałą jakość dźwięku, ale też nowoczesne wzornictwo - zarówno profesjonalistom, jak też amatorom. Producent oferuje aktualnie 14 modeli kolumn przeznaczonych do: kin domowych, słuchania muzyki oraz nagłaśniania pomieszczeń.

Intensywny rozwój spółki Pylon S.A. oraz Pylon Audio następuje w oparciu o własne źródła przychodów, jak też zewnętrzne formy finansowania. Spółka jest aktywnym beneficjentem programów unijnych, w ramach których wspierane są innowacyjne projekty technologiczne oraz firmy inwestujące w sektor Badań i Rozwoju (B + R). W latach 2013-2015 marka Pylon Audio pozyskała z funduszy europejskich (wprost bądź na współfinansowane projekty) łącznie ok. 1,36 mln zł. W listopadzie 2015 spółka uzyskała też dofinansowanie w wysokości niemal 0,15 mln zł w ramach projektu GO_GLOBAL.PL, mającego na celu zwiększenie skali komercjalizacji na rynkach światowych wyników badań naukowych lub prac rozwojowych polskich firm.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wchodzenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »