PZU nie chce pakietu większościowego w Alior Banku

- PZU nie jest zainteresowany zakupem większościowego pakietu w Alior Banku. PZU przygląda się procesowi sprzedaży Lux Medu, nie zdecydował jednak, czy weźmie w nim udział. Ewentualne zaangażowanie kapitałowe w obie spółki nie będzie miało wpływu na dywidendę, jaką PZU chce wypłacić z zysku za 2012 rok - poinformował PAP Przemysław Dąbrowski, członek zarządu PZU.

- PZU nie jest zainteresowany zakupem większościowego pakietu w Alior Banku. PZU przygląda się procesowi sprzedaży Lux Medu, nie zdecydował jednak, czy weźmie w nim udział. Ewentualne zaangażowanie kapitałowe w obie spółki nie będzie miało wpływu na dywidendę, jaką PZU chce wypłacić z zysku za 2012 rok - poinformował PAP Przemysław Dąbrowski, członek zarządu PZU.

"Toczą się rozmowy dotyczące Alior Banku, jesteśmy pytani przez zainteresowane fundusze. Ale nasze potencjalne zainteresowanie koncentruje się na podejściu inwestycyjnym, a nie strategicznym" - powiedział PAP w wywiadzie Dąbrowski.

"Idealnym rozwiązaniem jest dla nas dług, a jeżeli to nie będzie możliwe - to pakiet mniejszościowy. Na pewno nie interesuje nas kontrola, pakiet większościowy" - dodał.

Dąbrowski podtrzymał, że PZU interesuje się procesem sprzedaży sieci prywatnych poradni medycznych Lux Med.

"Może wejdziemy do procesu na Lux Med, ale jest to na razie opcja do obserwacji. Nie jesteśmy zdecydowani, czy weźmiemy udział w samej transakcji" - powiedział Dąbrowski.

Reklama

Poinformował, że w przypadku ewentualnego zaangażowania kapitałowego w obie te spółki, nie będzie to miało wpływu na dywidendę, jaką PZU może wypłacić z zysku osiągniętego w 2012 roku.

"Ewentualne transakcje są za małe, by miały wpływ na poziom wypłaconej dywidendy" - powiedział Dąbrowski.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PAP | bańki | członek zarządu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »