Reszta emisji dla Mostostalu

Zarząd zaproponuje największemu swemu akcjonariuszowi Mostostalowi Eksport zakup nie objętych jeszcze akcji nowej emisji. Nadal nie wiadomo, jak PUNU ocenia program naprawczy spółki.

Zarząd zaproponuje największemu swemu akcjonariuszowi Mostostalowi Eksport zakup nie objętych jeszcze akcji nowej emisji. Nadal nie wiadomo, jak PUNU ocenia program naprawczy spółki.

Dziś i jutro Mostostal Export, największy akcjonariusz Towarzystwa Ubezpieczeniowego Compensa, dokona w dodatkowym terminie zapisy na 238.474 akcje, czyli 17,5 proc. nie objętych w trybie realizacji prawa poboru, akcji VIII emisji Compensy.

W pierwszym etapie zapisów na nową emisję, przeznaczonym dla dotychczasowych akcjonariuszy, (obok Mostostalu, Bank Przemysłowo-Handlowy i niemiecki ubezpieczyciel Hamburg-Mannheimer Versicherungen), objęli oni 82,5 proc. akcji przeznaczonych do sprzedaży. Warunki emisji przewidują, że jeżeli w okresie od 1 do 6 marca akcjonariusze nie obejmą całej nowej emisji akcji, zarząd spółki może zwrócić się do wybranych przez siebie inwestorów, już będących akcjonariuszami towarzystwa, lub inwestorów zewnętrznych, z propozycją złożenia zapisu na pozostałe oferowane akcje.

Reklama

Wczoraj zarząd Compensy zadecydował, że zaproponuje je Mostostalowi Export. Jest on, według komunikatu przesłanego przez Compensę, gotów zakupić proponowane akcje.

Objęcie całej emisji zapewni Compensie wpływ w wysokości 39,834 mln zł.

Pozyskanie przez Compensę dodatkowego kapitału akcyjnego jest konieczne, aby zapewnić spółce pokrycie marginesu wypłacalności ze środków własnych i pokrycie funduszu ubezpieczeniowego z lokat. Towarzystwo miało w ubiegłym roku stratę netto w wysokości 45,68 mln zł. Kapitały własne spadły w ciągu zeszłego roku z 74 mln do 8,58 mln zł, a przychody z lokat - z 0,19 mln do 0,16 mln zł. Rezerwy spadły z 0,98 do 0,20 mln zł.

PUNU wezwał zarząd do przedstawienia krótkoterminowego programu naprawy. Przesłany 7 marca program przewiduje m.in. większe uwzględnienie szkodowości w taryfach ubezpieczeń komunikacyjnych, podniesienie franczyzy redukcyjnej, obniżenie prowizji za ubezpieczenia komunikacyjne oraz poprawę nadzoru nad likwidacją szkód komunikacyjnych. Udział tych ubezpieczeń w portfelu ma spaść do 55 proc.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Nie wiadomo | reszta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »