Reklama

Reuters: Credit Agricole nie rozważa sprzedaży polskiego biznesu?

Credit Agricole nie planuje jednak sprzedaży polskiego biznesu - poinformowała agencja Reuters, powołując się na słowa rzeczniczki banku.

- Nie planujemy sprzedaży naszego banku w Polsce - zapowiedziała rzeczniczka Credit Agricole.

Agencja poinformowała w środę, powołując się na dwóch anonimowych informatorów, że Credit Agricole rozważa sprzedaż polskiego biznesu.

Według informacji agencji, Credit Agricole rozważa jednak także opcję zwiększenia swojej obecności na polskim rynku, bowiem - jak wynika z wcześniejszych nieoficjalnych informacji - jest zainteresowany przejęciem Eurobanku, należącego do Societe Generale.

- - - - -

Credit Agricole Bank Polska S.A. - bank uniwersalny, oferujący usługi z zakresu bankowości codziennej (w tym kont osobistych i kart kredytowych), oszczędności i kredytów, a we współpracy z innymi spółkami wchodzącymi w skład grupy Crédit Agricole w Polsce - także z zakresu leasingu, inwestycji, bancassurance oraz bancassistance.

Reklama

Działalność prowadzona jest w ramach czterech linii biznesowych: bankowość detaliczna (w tym kredyty konsumenckie), bankowość dla małych i średnich firm, bankowość dla rolników oraz bankowość korporacyjna. Credit Agricole Bank Polska ma rozbudowaną sieć placówek własnych oraz placówek partnerskich w całej Polsce, a jego centrala mieści się we Wrocławiu. Prezesem jest Piotr Kwiatkowski.

W 1991 roku powstał Bank Świętokrzyski S.A., który na początku działał na terenie Kielc i okolic. Rok później spółka Lukas (kierowana przez Mariusza Łukasiewicza) założyła we Wrocławiu dział zajmujący się sprzedażą ratalną. W 1998 roku spółka Lukas przejęła Bank Świętokrzyski, który zmienił nazwę na Lukas Bank Świętokrzyski S.A. W 1999 uruchomione zostało Centrum Telefonicznych Usług Bankowych Lukas Banku SA (Lukaslinia). W 2000 r. została uruchomiona usługa Lukas e-Bank umożliwiająca dostęp do konta przez internet.

W 2001 roku francuska grupa finansowa Crédit Agricole objęła 75% akcji Spółki Lukas S.A. W tym roku miała też miejsce kolejna zmiana nazwy - na Lukas Bank SA, a także przeniesienie siedziby z Kielc do Wrocławia. Plany Crédit Agricole Polska przewidywały dalszy rozwój podstawowych linii biznesowych firm tworzących grupę. W 2006 uruchomiona została pierwsza w Polsce "ruchoma" placówka bankowa - Lukasmobil.

W 2007 liczba wydanych kart kredytowych przez Lukas Bank wyniosła milion. Pod koniec roku bank posiadał 331 placówek bankowych i centrów kredytowych.

W 2008 roku uruchomione zostało pierwsze w pełni franczyzowe centrum kredytowe. Zaczął funkcjonować program lojalnościowy, w którym za płatności kartą FURORA klienci otrzymują zwrot części kwoty wydanej na zakupy. Z końcem roku 2008 bank posiadał 229 placówek bankowych oraz 154 centra kredytowe,

24 września 2011 roku dokonano rebrandingu nazwy banku na Credit Agricole Bank Polska S.A., w związku z należnością do grupy Crédit Agricole.

W styczniu 2013 Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na połączenie Credit Agricole Bank Polska SA z Credit Agricole Corporate and Investment Bank S.A., Oddział w Polsce. W ten sposób Credit Agricole Bank Polska S.A. stał się bankiem uniwersalnym, obsługującym klientów detalicznych, z sektora małych i średnich firm, z sektora rolniczego oraz klientów korporacyjnych.

Pod koniec kwietnia 2016 roku bank uruchomił swoją aplikację mobilną CA24 Mobile dla klientów indywidualnych. W lipcu 2017 uruchomiony został chatbot o nazwie KrEdytka, dostępny na platformie Facebook Messenger. W sierpniu 2017 roku wygasła kadencja Romualda Szeligi na stanowisku prezesa zarządu banku, którego w październiku tego samego roku, za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego, zastąpił Piotr Kwiatkowski.

W 2017 roku liczba klientów indywidualnych banku wynosiła 2,05 mln, podczas gdy liczba klientów ogółem - 2,1 mln.

Na koniec 2017 roku bank posiadał 397 placówek własnych, 48 placówek partnerskich i 289 biur kredytowych CA Express. (wiki)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »