Robinson Europe SA notuje wysoki zysk w roku obrotowym 2015/2016
Robinson Europe SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego oraz sportowego, wypracowała w całym roku obrotowym 2015/2016 zysk netto w wysokości 440 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 14 663 tys. zł. Emitent kontynuuje optymalizację procesów sprzedażowych oraz gospodarki magazynowej i liczy na pozytywny wpływ realizowanych działań w kolejnych kwartałach.
W roku obrotowym 2014/2015 spółka osiągnęła zysk netto w kwocie 175 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 15.577 tys. zł, więc tegoroczny wynik netto wykazał ponad 151 proc. poprawę w ujęciu rok do roku. Robinson Europe SA efektywnie realizuje strategię związaną ze zwiększeniem swojej oferty o kolejne produkty z wiodącej marki ROBINSON, specjalistycznych marek wspierających ofertę oraz uniwersalnym sprzęcie sprzedawanym w sieciowych sklepach samoobsługowych, co pozwala na utrzymanie pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży w segmencie wędkarskim.
Wypracowany przez emitenta zysk netto byłby jeszcze wyższy, gdyby nie wystąpiły niesprzyjające czynniki zewnętrzne, do których należy zaliczyć przede wszystkim wysoki kurs dolara amerykańskiego, powodujący spadek wypracowywanej marży handlowej oraz wzrost różnic kursowych. Zarząd spółki oczekuje, że dzięki rozpoczęciu przygotowań do sezonu 2017 zakładających kontynuację oraz zdecydowany nacisk na rozwój sprzedaży poprzez współpracę z kluczowymi klientami w oparciu o zamówienia przedsezonowe, będzie w stanie osiągać dobre wyniki finansowe w nadchodzących kwartałach.
- Konsekwentna realizacja polityki zbierania zamówień przedsezonowych przynosi oczekiwane rezultaty w postaci wzrostu rentowności. Stale rozbudowujemy naszą ofertę, głównie w segmencie wędkarstwa, dzięki czemu możemy osiągać wyższe marże, a także dbamy o lepszą dostępność towaru przez cały sezon sprzedażowy, co udaje nam się realizować ze środków pozyskanych z ostatniej emisji akcji. Zmieniliśmy również podejście do segmentu sport i obecnie wdrażamy coraz więcej nowych produktów pod własną marką NEVERLAND. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani pod względem zaopatrzenia na kolejny rok i zamierzamy już od stycznia rozpocząć realizacje nowych dostaw - komentuje Paweł Busz, członek zarządu spółki Robinson Europe SA.
W roku obrotowym 2015/2016 Robinson Europe SA zanotowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości ponad 1197 tys. zł i wykonała prognozę finansową w 88,7 proc. Zakładała ona wypracowanie zysku na poziomie EBITDA w kwocie 1350 tys. zł. Zarząd spółki bardzo dobrze ocenia osiągnięte wyniki finansowe, pomimo nieosiągnięcia założonej wartości. Kluczowy wpływ na niższy zysk miała mniejsza sprzedaż artykułów sportowych na rynku polskim, wynikająca z niesprzyjających warunków atmosferycznych.
W grudniu br. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa Robinson Europe SA - Outdoorzy SA, w której posiada on akcje stanowiące 41,90 proc. udziału w jej kapitale zakładowym. Pierwszy dzień notowań na alternatywnym rynku zakończyła ona 72 proc. wzrostem kursu akcji w stosunku do kursu odniesienia i był to tym samym jeden z najlepszych tegorocznych debiutów na rynku NewConnect. Podmiot ten działa w branży e-commerce i zajmuje się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego - outdoorzy.pl. Z oferty prywatnej Outdoorzy SA pozyskała środki w kwocie 625 tys. zł, które zostały przeznaczone przede wszystkim na zwiększenie zatowarowania własnego magazynu, w celu realizacji zamówień w opcji wysyłki w ciągu 24 godzin. Debiut tej spółki na rynku NewConnect wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Robinson Europe SA w kolejnym kwartale.
- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników finansowych w roku obrotowym 2015/2016, pomimo iż nie udało nam się w 100 proc. zrealizować przyjętej prognozy zysku na poziomie EBITDA. Myślę, że gdyby nie widoczne wyhamowanie sprzedaży w ostatnim kwartale w segmencie sport, które nastąpiło z przyczyn niezależnych od Spółki, to osiągnięty wynik byłby jeszcze lepszy. Bardzo się cieszymy, że spółka Outdoorzy SA, w której jesteśmy głównym akcjonariuszem, zadebiutowała na rynku NewConnect i to w bardzo dobrym stylu. Jestem przekonany, że upublicznienie na alternatywnym rynku będzie dla niej przełomowym momentem w rozwoju i pozwoli na dalsze umacnianie pozycji rynkowej. Oczywiście nie pozostanie to także bez znaczenia dla naszych wyników finansowych - podsumowuje Paweł Busz.
Spółka Robinson Europe SA jest notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r. Głównym przedmiotem jej działalności jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego oraz sportowego. Historia przedsiębiorstwa sięga 1991 r., kiedy to obecni członkowie zarządu założyli firmę "BIS", która była znanym podmiotem w branży wędkarskiej.
Opr. MD