Sfinks rozwija grupę

Sfinks Polska SA i Restauracja Grupa Chłopskie Jadło podpisały umowę przedwstępną, na mocy której Sfinks Polska ma prawo zakupić sieć restauracji działających pod marką "Chłopskie Jadło", obejmującą 7 lokalizacji. Wartość transakcji to 27 mln PLN. Transakcja zostanie sfinalizowana do 10 kwietnia 2006.

Sfinks Polska SA i Restauracja Grupa Chłopskie Jadło podpisały umowę przedwstępną, na mocy której Sfinks Polska ma prawo zakupić sieć restauracji działających pod marką "Chłopskie Jadło", obejmującą 7 lokalizacji. Wartość transakcji to 27 mln PLN. Transakcja zostanie sfinalizowana do 10 kwietnia 2006.

Chłopskie Jadło to restauracja z segmentu premium, kierująca swoją ofertę do bardziej zamożnych klientów oraz turystów polskich i zagranicznych. Restauracja ofertuje tradycyjne dania kuchni polskiej, przygotowywane według staropolskich przepisów i receptur, wyłącznie ze świeżych składników. Chłopskie Jadło to obecnie sieć siedmiu restauracji w Polsce, w tym pięć zlokalizowanych na starówkach dużych miast i w ich najbliższym sąsiedztwie oraz dwie przydrożne oberże. Firma oferuje też usługi cateringowe. Chłopskie Jadło jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek gastronomicznych w Polsce. Twórcą restauracji był Jan Kościuszko.

Reklama

Sfinks Polska zarządza obecnie siecią 79 restauracji Sphinx zlokalizowanych w całej Polsce. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby placówek, Spółka jest największym w Polsce operatorem sieci restauracji typu casual dining.

Obecnymi akcjonariuszami firmy są Tomasz Morawski, posiadający 47% akcji, fundusz EI posiadający 32% akcji oraz kilka innych funduszy (m.in. AIG, Generali, Credit Suisse) posiadających łącznie 21% akcji.

W 2005 roku Sfinks Polska osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 118 mln zł, oraz zysk netto na poziomie 7,4 mln zł. W samym 2005 roku otwartych zostało 17 nowych restauracji Sphinx.

?Oferta Chłopskiego Jadła jest komplementarna do oferty SPHINX, ze względu na inną grupę docelową klientów i wyższy średni poziom rachunku. Jest to jednocześnie jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek gastronomicznych w Polsce, mimo istnienia tylko siedmiu restauracji. Niski poziom penetracji rynku wskazuje w naszej opinii na niewykorzystany potencjał tej marki. Myślę, że nasze dotychczasowe doświadczenie budowania sieci pozwoli na szybki rozwój tej marki, a co za tym idzie dalszy dynamiczny rozwój Sfinks Polska SA.? ? powiedział Piotr Mikołajczyk, Prezes Sfinks Polska SA.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sfinks | restauracja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »