Sprzedaż Burberry okazała się większa od prognoz
Wielkość sprzedaży Burberry odnotowanej w III kwartale okazała się większa od oczekiwań analityków.
Producent dóbr luksusowych ogłosił, że w ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 roku sprzedaż wzrosła o 12 proc. do 380 mln funtów. Ten wynik, jak podaje Reuter, okazał się wyraźnie lepszy od oczekiwań ankietowanych analityków, którzy spodziewali się wzrostu o 3 proc. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 16 proc., a hurtowa o 5 proc., a teraz oczekuje się, że będzie o 10-12 proc. niższa w całym roku.
Szefowa spółki Angela Ahrendts stwierdziła, że spółka osiągnęła dobre wyniki. "Obecnie spodziewamy się poprawić wynik przed opodatkowaniem, by za cały rok osiągnął on górną wartość przedziału rynkowych oczekiwań".
Raport wsparł cenę Burburry i ta wzrosła o 25,5p do poziomu 626p.
Opracowanie Kinga Zych City Index,