Średnio płacimy ponad 320 złotych

Trzy na cztery badane firmy płacą rachunki telefoniczne Telekomunikacji Polskiej. Z usług telefonicznych Dialogu korzysta 12,5 proc. firm, a z Netii 8 proc. - wynika z analizy Centrum Badań Marketingowych INDICATOR.

Wyniki badań Centrum przedstawił Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Wynika z nich, że operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy, jest Telekomunikacja Polska wymieniana przez 77,3 proc. badanych firm.

Sześć na dziesięć badanych firm (60 proc.) posiada tylko jedną linię telefonów stacjonarnych, a co piąta badana firma (22 proc.) ma dwie linie stacjonarne.

Według analityków, średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów stacjonarnych wszystkich badanych operatorów (Telekomunikacja Polska, Dialog, Netia, Tele2) wynosi ok. 327 zł. Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów TP - 320 zł.

Reklama

Wśród firm, które korzystają z operatorów telefonii komórkowej, najpopularniejszy jest Orange korzysta z niego co druga badana firma (50,9 proc.). Korzystanie z usług pozostałych dwóch operatorów jest zbliżone 31,2 proc. z Plusa, a 28,3 proc. - z Ery.

W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych deklaracje takie składa ok. 60-65 proc. firm. Korzystanie ze znacznej liczby telefonów komórkowych (pięć oraz sześć i więcej telefonów) jest przede wszystkim charakterystyczne dla operatora Plus (22,3 proc.) i Orange (20,0 proc.).

Średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest zbliżony: klienci biznesowi Ery płacą ok. 371 zł miesięcznie, Orange 375 zł, a Plusa 381 zł.

Zdecydowana większość firm (90-95 proc.) za usługi operatorów komórkowych płaci abonament. Wykorzystanie kart (tzw. pre-paid) zgłasza niewielki odsetek firm w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi w Erze (15,5 proc.) i w Plusie (12,6 proc.).

Wśród klientów biznesowych dominuje raczej pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego. Lepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu czterech na pięciu klientów (79,2 proc.) przyznaje wysokie oceny dobrą lub bardzo dobrą. Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5 proc. badanych.

Sąd Apelacyjny odrzucił apelację Telekomunikacji Polskiej od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), w którym zarzucono spółce ograniczanie konkurencji na rynku.

Sprawa dotyczy decyzji UOKiK z 29 grudnia 2006 roku. Urząd uznał, że TP ograniczała konkurencję, bo uzależniała zawarcie umowy o dostępie do usługi internetowej Neostrada TP od korzystania z telefonu stacjonarnego TP. Na TP SA UOKiK nałożył 11 mln zł kary. TP odwołała się od tej decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W lutym 2008 roku sąd oddalił odwołanie TP. Spółka odwołała się od tego wyroku do Sądu Apelacyjnego. Do chwili nadania depeszy PAP nie otrzymała komentarza TP w sprawie wyroku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: rachunek | firmy | Orange | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »