Stabilny wzrost udziału w rynku Grupy Hotelowej Orbis

- Wyniki pierwszego kwartału 2013 r. odzwierciedlają niekorzystne tendencje w gospodarce. Warto jednak podkreślić, że poziom wskaźników osiągniętych w pierwszym kwartale nie ma istotnego wpływu na wynik uzyskany w skali dwunastu miesięcy, ponieważ zwykle stanowi mniej niż 10% wartości EBITDA w całym roku. W związku z tym, Orbis zwykle prognozuje trend po zakończeniu pierwszego półrocza - powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 1 kwartale 2013 roku.

- Wyniki pierwszego kwartału 2013 r. odzwierciedlają niekorzystne tendencje w gospodarce. Warto jednak podkreślić, że poziom wskaźników osiągniętych w pierwszym kwartale nie ma istotnego wpływu na wynik uzyskany w skali dwunastu miesięcy, ponieważ zwykle stanowi mniej niż 10% wartości EBITDA w całym roku. W związku z tym, Orbis zwykle prognozuje trend po zakończeniu pierwszego półrocza - powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 1 kwartale 2013 roku.

Na niekorzystne wyniki sektora hotelowego w pierwszym kwartale wpływ miało kilka czynników o charakterze jednorazowym lub odwracalnym. Po pierwsze, niestabilna sytuacja makroekonomiczna skłaniała klientów korporacyjnych do podejmowania decyzji o odwołaniu lub przesunięciu w czasie niektórych imprez (MICE) w oczekiwaniu na poprawę warunków na rynku. Biorąc pod uwagę przewidywania wielu analityków, druga połowa roku powinna przynieść ożywienie gospodarcze. Po drugie, z uwagi na niski poziom popytu w okresie zimowym w Polsce, duże linie lotnicze zawiesiły wiele regularnych połączeń, które zostały w większości wznowione w kwietniu. Po trzecie, negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału miał kalendarz dni wolnych od pracy (w tym Świąt Wielkanocnych). Przesunięcie kilku milionów złotych przychodów z marca na kwiecień znacząco wpłynęło na wskaźniki finansowe Spółki. Pomimo niekorzystnego otoczenia gospodarczego łączne przychody Grupy Hotelowej Orbis w pierwszym kwartale 2013 r. były satysfakcjonujące i wyniosły 119, 4 mln zł w ujęciu "like-for-like".

Reklama

Dzięki swojemu doświadczeniu i nowoczesnym narzędziom analitycznym, Orbis szybko zareagował na zmieniające się warunki rynkowe. Dla zrównoważenia niekorzystnych zmian w segmencie MICE, Orbis bardziej skoncentrował się na klientach indywidualnych i grupach podróżujących w celach turystyczno-wypoczynkowych. Jednocześnie, w pierwszym kwartale roku, Spółka rozpoczęła wdrażanie strategii ukierunkowanej na wzrost wolumenu sprzedaży w celu zwiększenia udziału w rynku. Orbis kontynuował także proces restrukturyzacji realizowany na obu poziomach, tj. zarówno w hotelach, jak i w Biurze Zarządu. Wprowadzane zmiany przyniosą korzyści po stronie kosztów w nadchodzących miesiącach.

W pierwszym kwartale 2013 r. Spółka z sukcesem kontynuowała realizację strategii "asset light". Orbis sfinalizował transakcję sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem za cenę 56, 4 mln zł z jednoczesnym zawarciem umowy franczyzy hotelu.

W celu zwiększenia udziału w rynku, Orbis w pierwszych trzech miesiącach 2013 r. powiększył sieć o trzy hotele działające zgodnie z modelem "asset light". Mercure Piotrków Trybunalski, Mercure Krynica Zdrój Resort & SPA oraz ibis Styles Wałbrzych oferują gościom łącznie 268 pokoi. W najbliższych miesiącach Spółka planuje kolejne otwarcia hoteli na podstawie umów franczyzy lub zarządzania. Ten kierunek rozwoju jest nadal priorytetem dla Grupy Hotelowej Orbis.

W ramach przeciwdziałania niekorzystnym warunkom rynkowym, w pierwszym kwartale 2013 r., Orbis prowadził zimowe kampanie marketingowe na stronie accorhotels.com. Dzięki tym działaniom Spółka znacząco zwiększyła udział rezerwacji pokoi hotelowych dokonanych poprzez bezpośrednie kanały dystrybucji, które są tańsze i najbardziej efektywne dla Spółki.

Orbis konsekwentnie wspiera społeczności lokalne i realizuje drugi projekt społeczny - "Accordeon Samodzielności", pod patronatem honorowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w trakcie realizacji pierwszej edycji projektu oraz pozytywnemu odbiorowi ze strony uczestników i firm partnerskich, rozpoczęto już przygotowania do drugiej edycji programu, która rozpocznie się jesienią tego roku.

- Nieustannie, z uwagą obserwujemy sytuację makroekonomiczną i jej wpływ na wyniki Orbisu. Spółka będzie nadal aktywnie dostosowywać się do niekorzystnych warunków, zarówno poprzez działania wspierające sprzedaż, jak i optymalizację wydatków, pozwalającą na lepszą kontrolę kosztów. Aktualna, niestabilna sytuacja na rynku potwierdza słuszność decyzji Orbisu o realizacji strategii "asset light", ponieważ przyjęty model biznesowy umożliwia bardziej efektywne działanie w zmiennym otoczeniu rynkowym - powiedział Laurent Picheral.

Opr. KM

Zagłosuj w internetowym referendum w sprawie OFE

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: orbis | wzrost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »