STGroup bez uprzywilejowania
NWZA STGroup, zwołane na 5 września br., zamierza podjąć decyzję w sprawie zniesienia uprzywilejowania co do głosu akcji imiennych serii A oraz uchwalić zmianę statutu, umożliwiającą podwyższenie kapitału zakładowego spółki w ramach kapitału docelowego.
Obecnie papiery serii A są imienne i uprzywilejowane co do głosu w stosunku 1:5. Przyjęcie uchwały spowoduje, że udział notowanych na GPW akcji zwykłych na okaziciela serii B, C, D, E, F i G wzrośnie z dotychczasowych 43,6% do 79,5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. - Zmiana ta jest zgodna z tendencjami, jakie zachodzą na rozwiniętych rynkach kapitałowych i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom inwestorów - twierdzi Mariusz Kanicku, specjalista ds. rynku kapitałowego STGroup.
Proponowana zmiana statutu, dotycząca podwyższenia kapitału zakładowego w formule kapitału docelowego, oparta jest na przepisach kodeksu spółek handlowych. Na tej podstawie zarząd STGroup będzie mógł w ciągu 18 miesięcy zadecydować o przeprowadzeniu jednej lub więcej emisji. Kapitał wzrośnie maksymalnie o 13,6 mln zł, czyli o 75% w stosunku do obecnej wielkości. - Celem podjęcia uchwały jest umożliwienie zarządowi spółki optymalnego wykorzystania zmieniającej się sytuacji na rynku i skrócenie czasu pozyskania kapitału w stosunku do procedury tradycyjnej - uważa Mariusz Kanicki.
Jeśli walne zatwierdzi obie propozycje zmian w statucie, realizacja podwyższenia kapitału zakładowego w pełnym zakresie spowoduje, że nowi akcjonariusze wrocławskiej spółki będą dysponowali 42,8% głosów na walnym zgromadzeniu. - Jest za wcześnie, by mówić o konkretnych terminach emisji. Nie zapadła również jeszcze decyzja, czy dotychczasowi udziałowcy będą wyłączenie z prawa poboru - powiedział przedstawiciel spółki.
W połowie lipca STGroup zapowiedział, że w ciągu trzech tygodni ogłosi nową strategię, obejmującą restrukturyzację spółki i grupy kapitałowej. - Prace jeszcze trwają, ale nie zamierzamy zwlekać z przedstawieniem koncepcji działania - zapowiedział Mariusz Kanicki. Osią strategii będzie koncentracja na zaawansowanych liniach produktowych i umacnianie pozycji STGroup jako dystrybutora z wartością dodaną.