Strategia na lata 2000 - 2004

Osiągnięcie 15 proc. udziału na rynku obsługi klientów indywidualnych w Polsce Południowej, 10,2 proc. udziału na rynku bankowości hipotecznej, 8,6 proc. w obsłudze kredytowej klientów korporacyjnych oraz rozwój sieci dystrybucji to podstawowe założenia BPH na najbliższe cztery lata.

Osiągnięcie 15 proc. udziału na rynku obsługi klientów indywidualnych w Polsce Południowej, 10,2 proc. udziału na rynku bankowości hipotecznej, 8,6 proc. w obsłudze kredytowej klientów korporacyjnych oraz rozwój sieci dystrybucji to podstawowe założenia BPH na najbliższe cztery lata.

Podstawą formułowania strategii banku na lata 2000-2004 było przyjęcie ostrożnego scenariusza rozwoju makroekonomicznego kraju oraz sektora finansowego. Przyjęto umiarkowany spadek inflacji z 9,8% w roku 1999 do 5,5% w roku 2004, przy średniorocznym wzroście PKB na poziomie 4,8%. Zgodnie z takimi założeniami aktywa banku mają rosnąć w tempie 13% rocznie, natomiast średni, 3 - miesięczny WIBOR ulegnie obniżeniu z 14,5% w roku 2000 do 9,5% w roku 2004.

Strategia BPH zakłada restrukturyzację istniejącej sieci placówek, uruchomienie 90 nowych, głównie na terenie Polski Południowej oraz rozwój alternatywnych, nowoczesnych kanałów sprzedaży, zwłaszcza bankowości internetowej i telefonicznej. Bank zamierza szerszej wykorzystywać Internet w połączeniu z pozostałymi kanałami dystrybucji, m.in. z multi - channel banking, call center, pracą agentów oraz oddziałami służącymi jako centra doradcze i usługowe. Bank zamierza wprowadzić zmiany w systemie zarządzania poprzez regionalizację. Ma to usprawnić obsługę klientów i funkcjonowanie sieci dystrybucji.

Reklama

W planach banku jest uatrakcyjnienie oferty dla klientów detalicznych i korporacyjnych m.in. przez podnoszenie konkurencyjności Biura Maklerskiego i funduszy powierniczych, jak również przez wprowadzenie, bądź wzmocnienie sprzedaży usług:

- dla klientów indywidualnych - kart kredytowych, pożyczek hipotecznych i funduszy powierniczych,

- dla klientów korporacyjnych - finansowania poprzez instrumenty rynku kapitałowego, corporate and structured finance oraz usług doradczych.

BPH zamierza poprawić pozycję rynkową m.in. w następujących grupach produktów:

				1999	2004
 Depozyty od osób fizycznych		3,9%	5,7%
 Kredyty dla osób fizycznych		2,8%	5,1%
 Finansowanie nieruchomości		5%	10,2%
 Kredyty dla przedsiębiorstw		5,8%	8,6%
 Depozyty od przedsiębiorstw		7,2%	13,7%
 Fundusze powiernicze                            0%	5%
 Zarządzanie aktywami                            0%	5%
 Rynek wtórny			4,2%	8%
 Rynek pieniężny			7%	10%
 Krótkoterminowe papiery dłużne             1%	5%

W ciągu najbliższych pięciu zamierza zrealizować średnioroczny nominalny wzrost aktywów na poziomie 18%, kredytów na poziomie 23%, zobowiązań wobec klientów i instytucji finansowych na poziomie 20%. W roku 2000 chce osiągnąć zysk netto w wysokości 172mln złotych, a w 2004 roku w wysokości 525 mln złotych. W roku 2004 zakładany jest zwrot z kapitału własnego w wysokości 19,7% oraz zwrot z aktywów w wysokości 2,1%, podczas gdy w roku 2000 wyniosą odpowiednio 7,7% i 1,0%. Zysk netto na 1 akcję wzrośnie z 11,97 zł w 2000 r. do 36,55 zł w 2004 r., a dywidenda na 1 akcję odpowiednio z 2,99 zł do 9,14 zł.

Wartość nakładów inwestycyjnych w latach 2000 - 2004 na realizację zakładanego programu rozwoju ma wynieść 1,1 mld złotych - podał bank w komunikacie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »