Sukces oferty Eldorado
Na blisko 1,7 mln akcji zapisali się inwestorzy w ramach zakończonej w piątek pierwszej od wielu miesięcy oferty na rynku pierwotnym, przeprowadzonej przez lubelską spółkę Eldorado - dowiedział się nieoficjalnie PARKIET.
Znacznie lepiej dopisali inwestorzy w transzy kwalifikowanej. W niej zapisano się bowiem na nieco ponad 1,6 mln papierów, podczas gdy w transzy inwestorów indywidualnych - na niespełna 89 tys. akcji. Emitent oferował 1,33 mln papierów serii G oraz do 1,25 mln akcji należących dotychczas do głównego akcjonariusza - Enterprise Investors. Walory oferowano po 15 zł, podczas gdy wstępne widełki cenowe wynosiły 14-17 zł. Przy takiej cenie analitycy z reguły określali papiery Eldorado jako atrakcyjne, aczkolwiek obarczone sporym ryzykiem. Ostateczne rozliczenie i przydział akcji zapowiadane są na 7 grudnia br.
- Nie ukrywam, że jestem bardzo zadowolony z wyników oferty. To jest to, na co pracowaliśmy nie tylko w ostatnich tygodniach, ale i latach budując naszą firmę. Przyznaję, że wpływy są mniejsze, niż się spodziewaliśmy, ale nie przeszkodzi nam to w realizacji planów inwestycyjnych - mówi PARKIETOWI Artur Kawa, prezes zarządu Eldorado. Jego zdaniem, istnieje szansa, że podwyższenie kapitału zostanie zarejestrowane w lubelskim sądzie jeszcze w połowie grudnia br. - Jeśli tak się stanie, raczej nie będziemy próbowali wprowadzić do giełdowego obrotu naszych PDA po to tylko, by zaoszczędzić kilka dni, a spróbujemy zadebiutować na parkiecie jeszcze w tym roku od razu z prawdziwymi akcjami - dodaje prezes Kawa.
Z emisji spółka pozyskała (po odjęciu kosztów przeprowadzenia oferty) około 19 mln zł, które zostaną wydane na rozbudowę sieci supermarketów "Stokrotka" oraz "Groszek" ze szczególnym uwzględnieniem ich informatyzacji (B2B).