Tarczyński SA debiutuje na GPW

Akcje Tarczyński SA - wiodącego producenta wyrobów wędliniarskich w Polsce - zadebiutowały dzisiaj na GPW w Warszawie. Inwestorom przydzielono 5 mln akcji a łączna wartość oferty publicznej wyniosła 45 mln zł brutto, tj. 9 zł na akcję. Środki z emisji spółka przeznaczy głównie na inwestycje w rozbudowę mocy produkcyjnych. Tarczyński to 440. spółka notowana na rynku głównym GPW (8. debiut w tym roku).

Środki z emisji spółka przeznaczy głównie na inwestycje w rozbudowę mocy produkcyjnych.

Do obrotu na rynku regulowanym wprowadzonych zostało 5 mln praw do akcji zwykłych na okaziciela serii F, o wartości nominalnej 1 zł każda. Doradcą finansowym spółki był BRE Corporate Finance S.A., a oferującym Dom Inwestycyjny BRE Banku S.A.

Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych to kolejny ważny krok w historii naszej spółki. Pozyskane środki finansowe pozwolą na dalszy dynamiczny rozwój firmy i realizację kluczowych inwestycji, w tym głównie rozbudowę zaplecza produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym. Chcemy w pełni wykorzystać potencjał rynku i w ten sposób zwiększać wartość dla akcjonariuszy - mówi Krzysztof Wachowski, Wiceprezes zarządu Tarczyński SA.

Reklama

Grupa Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym 480 rodzajów produktów pod markami TARCZYŃSKI, DOBROSŁAWA oraz STARPECK. Strategicznym obszarem działalności Grupy jest segment produktów premium. Grupa posiada trzy zakłady produkcyjne, w tym zakład zlokalizowany w Ujeźdźcu Małym, który jest jednym z najnowocześniejszych zakładów wędliniarskich w Europie. Sprzedaż produktów Grupy odbywa się w kanale tradycyjnym oraz nowoczesnym, głównie w Polsce, ale także w Niemczech, Anglii i Holandii. Grupa zatrudnia ok. 900 osób.

W latach 2010-2012 Grupa rozwijała się zarówno organicznie, jak i przez przejęcia, zwiększając udziały w perspektywicznych segmentach rynku. W efekcie działań inwestycyjnych nastąpił wzrost mocy produkcyjnych w zakresie wyrobów przetworzonych o 30%, co przełożyło się na wzrost skonsolidowanej sprzedaży do poziomu 386,7 mln zł w 2012 roku wobec 313,8 mln zł w 2010 roku.

Celem strategicznym Grupy Tarczyński w latach 2013-2015 jest intensyfikacja rozwoju w obszarze o największym potencjale, tj. w segmencie produktów premium w ramach kilku wybranych grup produktów, oraz dalszy wzrost sprzedaży w nowoczesnym kanale dystrybucji. W związku z utrzymującym się dynamicznym wzrostem sprzedaży Grupa realizuje obecnie program inwestycyjny1 o wartości 66,5 mln zł, obejmujący głównie rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, którego celem jest wzrost potencjału produkcyjnego. W 2012 roku moce produkcyjne zakładu w Ujeźdźcu Małym w zakresie produktów przetworzonych były wykorzystane średnio w 95%.

Przydział akcji w ofercie publicznej

5 czerwca 2013 roku spółka dokonała przydziału akcji zwykłych na okaziciela serii F będących przedmiotem oferty publicznej realizowanej na podstawie prospektu emisyjnego zatwierdzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 17 maja 2013 roku. Zarząd Spółki przydzielił łącznie 5 mln akcji serii F, w tym: 500.000 akcji serii F w Transzy Inwestorów Indywidualnych, 4.500.000 akcji serii F w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych.

Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na akcje serii F w Transzy Inwestorów Indywidualnych wyniosła 69,63%. Cena emisyjna akcji serii F wyniosła 9 zł.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tarczyńśki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »