Tej branży recesja nie bierze
Szwajcarski koncern Nestlé, największy na świecie producent żywności i napojów, zainwestuje w tym roku 172,2 mln euro w swój biznes w południowo-wschodniej Azji. Prezes Paul Bulcke powiedział, że to wyraz wiary w tamten region.
Mieszka tam 600 mln ludzi, rynek ma wielki potencjał. Stąd inwestycja idąca pod prąd światowej recesji. W 2008 r. zarobek spółki w tym regionie zwyżkował o 15 proc. Nestlé planuje inwestycje w Malezji i na Filipinach - produkty spożywcze tam produkowane muszą być zgodne z przepisami Koranu.
W Tajlandii znajdzie się fabryka karmy dla zwierząt. Pieniądze trafią też z Nestlé do Wietnamu, Indonezji i Singapuru. Spółka ma 23 fabryki w 10 krajach południowowschodniej Azji. Zatrudnia tam 15 tys. osób.
Krzysztof Mrówka