Reklama

TelForceOne zapowiada wzrost wyników

Grupa TelForceOne spodziewa się w tym roku wzrostu wyników. Firma planuje wzrost wydatków na marketing i promocję aparatów marki myPhone i liczy na wzrost ich sprzedaży. Działania te będą wymagać dodatkowego finansowania, rzędu 5-10 mln zł. W grę wchodzi finansowanie dłużne albo emisja akcji, najprawdopodobniej kierowana.

"Należy oczekiwać w tym roku lepszych wyników niż w 2009 roku" - poinformował na środowej konferencji prasowej Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu. W ubiegłym roku grupa miała 1,9 mln zł zysku netto i 105,5 mln zł przychodów. Zdaniem wiceprezesa wpływ na poprawę rezultatów finansowych będzie miał efekt przeprowadzonych działań naprawczych w poszczególnych spółkach z grupy. W grupie nie będzie już podmiotów nierentownych, co korzystnie wpłynie na wyniki. Planowane jest też zwiększenie sprzedaży aparatów marki myPhone w wyniku wzmożonej akcji marketingowej.

Reklama

Nie bez znaczenia będą też czynniki makroekonomiczne. "Ustabilizowały się kursy walut. Ich obecny poziom jest dla nas korzystny" - powiedziała Lidia Papierowska, dyrektor finansowy firmy. W 2009 roku o 36,8 proc. spadły koszty sprzedaży, natomiast skonsolidowane koszty ogólnego zarządu spadły o 16,9 proc. Firma skoncentrowała się na produktach wysokomarżowych. Zmieniony został model biznesowy sieci Teletorium, co doprowadziło do uzyskania przez nią pozytywnego wyniku netto. W wyniku optymalizacji zlikwidowano 44 nierentowne punkty sieci, a pozostałe funkcjonują w jednolitym modelu franczyzowym. W całym 2009 roku sprzedano ponad 113 tys. aparatów marki myPhone. Wyniki sprzedaży rosły średnio o kilkadziesiąt procent kwartał do kwartału. Zdaniem wiceprezesa, sprzedaż w tym roku 150.000-160.000 sztuk są w naszym zasięgu. TelForceOne zamierza w tym roku przeprowadzić kampanię promocyjną. Przedstawiciele spółki oceniają, że wymagałaby ona dodatkowego finansowania.

Firma chciałaby pozyskać między 5 a 10 mln zł. "Rozważamy dwa warianty - finansowanie dłużne i emisję akcji" - powiedział wiceprezes. Dodał, że w grę wchodziłaby emisja kierowana. Mogłoby do niej dojść jeszcze w tym półroczu. Wiceprezes ocenia, że potencjalnych odbiorców aparatów dla seniorów, z dużymi klawiszami i uproszczoną funkcjonalnością, jest między 3 a 5 milionów. Do końca 2009 roku spółka wprowadziła 17 modeli telefonów. Kolejne modele są wprowadzane w pierwszych miesiącach tego roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »