TVN podtrzymuje prognozy

TVN miał w II kwartale 2007 r. 138,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 85,2 mln zł zysku netto w II kwartale 2006 r. Wynik okazał się wyższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 122 mln zł. Grupa podtrzymuje prognozy na 2007 rok.

TVN miał w II kwartale 2007 r. 138,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 85,2 mln zł zysku netto w II kwartale 2006 r. Wynik okazał się wyższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 122 mln zł. Grupa podtrzymuje prognozy na 2007 rok.

Nie opublikowaliśmy prognozy na drugi kwartał 2007 roku i nie zrewidowaliśmy naszej prognozy wyników 2007 roku opublikowanej 21 lutego 2007 roku" - poinformowała spółka we wtorek w komunikacie prasowym. Grupa TVN prognozuje w 2007 roku wzrost przychodów o 23-26 proc. oraz, że jej marża EBITDA będzie między 33 a 35 proc.

Grupa TVN podkreśliła w komentarzu do raportu kwartalnego, że wyniki II kw. 2007 roku nie są porównywalne do roku ubiegłego, ponieważ w lipcu 2006 roku kupiła Grupę Onet, zaś w maju 2007 roku kupiła Mango Media. "Wyłączając wyniki Grupy Onet i Mango Media nasz zysk netto wyniósł 128,1 mln zł. Wzrost zysku netto jest wynikiem głównie wzrostu zysku operacyjnego i przychodów finansowych, które wzrosły głównie dzięki wzrostowi zysków z wyceny opcji wbudowanych w nasze Obligacje i dodatnim różnicom kursowym na naszych Obligacjach" - podał TVN.

Reklama

"Okres trzech miesięcy zakończony 30 czerwca 2007 roku zawiera wyniki Grupy Onet i jej spółek zależnych za drugi kwartał 2007 roku i wyniki Mango Media za okres od 24 maja do 30 czerwca, przy czym porównywalny okres 2006 r. nie zawiera żadnych wyników Grupy Onet i Mango Media" - podano.

Zysk operacyjny TVN w II kwartale tego roku wzrósł o 23,1 proc. do 155,6 mln zł wobec 126,4 mln zł rok wcześniej. Wynik tegoroczny jest nieznacznie lepszy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 152 mln zł. Marża operacyjna wynosiła 38,2 proc. EBITDA wzrosła o 25 proc. do 172,5 mln zł z 138,0 mln zł rok wcześniej i lekko przebiła konsensus rynkowy na poziomie 170 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 42,3 proc. wobec 44,7 proc. rok wcześniej. "Wyłączając koszty programu motywacyjnego EBITDA wynosiła 182,7 mln zł, zaś marża EBITDA wynosiła 44,8 proc. Wyłączając wyniki Grupy Onet, Mango Media i koszty programu motywacyjnego wskaźnik EBITDA wyniósł 167,6 mln zł, zaś marża EBITDA była na poziomie 45,3 proc." - podano.

Przychody TVN wzrosły w II kwartale 2007 r. o 32,1 proc. do 407,5 mln zł z 308,5 mln zł w II kwartale 2006 roku i były na poziomie średniej prognoz która mówiła o 406 mln zł.

"Wyłączając przychody Grupy Onet i Mango Media nasze przychody wzrosły o 19,9 proc. do 369,9 mln zł. Wzrost przychodów zawdzięczamy znacznemu wzrostowi przychodów z tytułu emisji reklam odnotowanemu przez wszystkie nasze programy telewizyjne oraz 82,8 proc. wzrostowi pozostałych przychodów" - podał TVN. "Odnotowaliśmy średni wzrost cen na poziomie 20 proc. w odniesieniu do pakietów punktów ratingowych, których sprzedaż stanowi około 82 proc.

przychodów z tytułu emisji reklam w kanale TVN (2006: 77 proc.). Nasze ceny cennikowe dla kanału TVN wzrosły średnio o 4 proc." - podano.

Narastająco po dwóch kwartałach 2007 roku TVN miał 185,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 134,1 mln zł w takim samym okresie 2006 roku.

Zysk operacyjny TVN po dwóch kwartałach tego roku wyniósł 250,9 mln zł wobec 194,2 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły w tym okresie do 736,6 mln zł z 544,5 mln zł.

WZROST UDZIAŁU W RYNKU PROGRAMÓW GRUPY i UŻYTKOWNIKÓW ONET

W II kw. 2007 roku wszystkie programy telewizyjne grupy osiągnęły ogólny udział w rynku na poziomie 21,9 proc. w porównaniu z 20,4 proc. w analogicznym okresie 2006 roku.

Udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w "prime time" spadł do 26,5 proc. z 29,5 proc. w analogicznym okresie 2006 roku, natomiast ogólny udział w rynku w "prime time" wzrósł do 20,7 proc. z 20,3 proc. w analogicznym okresie 2006 roku.

Program TVN 24 zwiększył całodobowy udział w rynku w grupie docelowej, do 5,7 proc. z 3,6 proc. w analogicznym okresie 2006 roku.TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o około 14 proc. w drugim kwartale 2007 r. w porównaniu do drugiego kwartału 2006 r.

W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2007 r. około 80 proc. całkowitych przychodów netto spółki to przychody z tytułu emisji reklam telewizyjnych i internetowych.

Średnia liczba użytkowników portalu Onet.pl w okresie dwóch miesięcy zakończonych 31 maja 2007 roku wzrosła do 9,9 milionów miesięcznie z 9,5 milionów w analogicznym okresie 2006 roku.

W drugim kwartale 2007 roku Onet.pl wygenerował 35,0 mln zł przychodów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: marża | TVN SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »