TVN stawia na wszelkie platformy komunikacji

Grupa TVN chce docierać do widzów poprzez wszystkie platformy komunikacji. Grupa mocno stawia więc mocno na kanał online oraz na dostęp do treści poprzez urządzenia mobilne.

- Jako grupa TVN oferujemy widzom treści już nie tylko poprzez przekaz cyfrowy naziemny, cyfrowy satelitarny i cyfrowy kablowy, lecz także online. Sygnał telewizyjny czy to w postaci liniowej, czy klipów, czy też opracowanych treści, jak na przykład TVN24.pl, dociera do widza na wielu urządzeniach i w wielu miejscach.

Wyzwaniem, z którym dość skutecznie sobie radzimy, jest dziś dotarcie do widza tam, gdzie on jest, i na urządzeniu, z którego aktualnie korzysta - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Maciej Maciejowski, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój biznesu TVN.

Reklama

Jego zdaniem ważnym kierunkiem w rozwoju mediów będzie big data i zarządzanie danymi.

Zarząd TVN, jak ocenia Maciejowski, jest bardzo zadowolony z wyników, które po przekształceniu osiąga kanał TVN24 Biznes i Świat (wcześniej TVN CNBC). Nie chce jednak podać dokładnych danych dotyczących oglądalności.

- Na pewno na taki kanał jest miejsce na rynku, zarówno w wersji telewizyjnej, jak i online. Wkrótce pojawi się nowa odsłona portalu TVN24 Biznes i Świat - zapowiada Maciejowski

W najbliższej przyszłości zdaniem Macieja Maciejowskiego w przychodach nadawców telewizyjnych będzie rósł udział bezpośrednich płatności ze strony widzów i użytkowników.

- Poza tym widzę wyłącznie rozwój po stronie reklamowej wraz z nowymi narzędziami - przekonuje Maciejowski.

Według ostatnich danych najważniejszy kanał informacyjny TVN-u TVN24 zwiększył przychody z reklam w sierpniu o 8,7 proc. do 28,12 mln zł w porównaniu z sierpniem 2013 r.. Spadły natomiast wpływy samego TVN-u, i to aż o jedną trzecią - wynika z danych Kantar Media.

Natomiast z danych dotyczących oglądalności za wrzesień, które opublikowała spółka wynika, że udział TVN-u wyniósł 12,9 proc. (wobec 13,1 proc. przed rokiem), TVN24 - 2,8 proc. (spadek o 0,4 pkt proc.), a TVN24 Biznes i Świat - 0,2 proc. (brak danych porównawczych).

Rynek

Oglądalność kanału TVN w grupie wszyscy 4+ spadła we wrześniu 2014 roku do 12,9% z 13,1% rok wcześniej - podał TVN na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Udział Polsatu w grupie wszyscy 4+ we wrześniu 2014 r. wzrósł do 12,8% z 12,3% rok wcześniej. We wrześniu 2014 roku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) spadła do 14,7% z 15,3%.

W przypadku Polsatu udział w grupie komercyjnej wzrósł do 14,1% z 13,4%. W grupie 16-49 miasta na pierwszym miejscu we wrześniu 2014 roku utrzymał się TVN z udziałem na poziomie 16,5%, takim samym jak rok wcześniej. Na drugim miejscu był Polsat, którego udział wzrósł do 12,8% z 11,6%. (DM PKO BP W. Giller)

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: TVN 24 | online | urządzenia | TVN SA | telewizja cyfrowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »