- Jako grupa TVN oferujemy widzom treści już nie tylko poprzez przekaz cyfrowy naziemny, cyfrowy satelitarny i cyfrowy kablowy, lecz także online. Sygnał telewizyjny czy to w postaci liniowej, czy klipów, czy też opracowanych treści, jak na przykład TVN24.pl, dociera do widza na wielu urządzeniach i w wielu miejscach.
Wyzwaniem, z którym dość skutecznie sobie radzimy, jest dziś dotarcie do widza tam, gdzie on jest, i na urządzeniu, z którego aktualnie korzysta - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Maciej Maciejowski, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój biznesu TVN.
Jego zdaniem ważnym kierunkiem w rozwoju mediów będzie big data i zarządzanie danymi.
Zarząd TVN, jak ocenia Maciejowski, jest bardzo zadowolony z wyników, które po przekształceniu osiąga kanał TVN24 Biznes i Świat (wcześniej TVN CNBC). Nie chce jednak podać dokładnych danych dotyczących oglądalności.
- Na pewno na taki kanał jest miejsce na rynku, zarówno w wersji telewizyjnej, jak i online. Wkrótce pojawi się nowa odsłona portalu TVN24 Biznes i Świat - zapowiada Maciejowski
W najbliższej przyszłości zdaniem Macieja Maciejowskiego w przychodach nadawców telewizyjnych będzie rósł udział bezpośrednich płatności ze strony widzów i użytkowników.
- Poza tym widzę wyłącznie rozwój po stronie reklamowej wraz z nowymi narzędziami - przekonuje Maciejowski.
Według ostatnich danych najważniejszy kanał informacyjny TVN-u TVN24 zwiększył przychody z reklam w sierpniu o 8,7 proc. do 28,12 mln zł w porównaniu z sierpniem 2013 r.. Spadły natomiast wpływy samego TVN-u, i to aż o jedną trzecią - wynika z danych Kantar Media.
Natomiast z danych dotyczących oglądalności za wrzesień, które opublikowała spółka wynika, że udział TVN-u wyniósł 12,9 proc. (wobec 13,1 proc. przed rokiem), TVN24 - 2,8 proc. (spadek o 0,4 pkt proc.), a TVN24 Biznes i Świat - 0,2 proc. (brak danych porównawczych).
Rynek
Oglądalność kanału TVN w grupie wszyscy 4+ spadła we wrześniu 2014 roku do 12,9% z 13,1% rok wcześniej - podał TVN na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Udział Polsatu w grupie wszyscy 4+ we wrześniu 2014 r. wzrósł do 12,8% z 12,3% rok wcześniej. We wrześniu 2014 roku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) spadła do 14,7% z 15,3%.
W przypadku Polsatu udział w grupie komercyjnej wzrósł do 14,1% z 13,4%. W grupie 16-49 miasta na pierwszym miejscu we wrześniu 2014 roku utrzymał się TVN z udziałem na poziomie 16,5%, takim samym jak rok wcześniej. Na drugim miejscu był Polsat, którego udział wzrósł do 12,8% z 11,6%. (DM PKO BP W. Giller)