Ubiorą mężczyzn za 15 milionów
Monnari chce otworzyć w ciągu 5-6 lat przynajmniej 100 sklepów z męską odzieżą pod marką Roy. Do końca tego roku sieć salonów Roy ma liczyć ok. 20 punktów - poinformowali na wtorkowym spotkaniu przedstawiciele spółki.
-Widzimy potencjał rozwoju marki Roy w Polsce na poziomie 100 sklepów przy tym poziomie cen. Jeśli ceny będą obniżone, możliwe będzie otwarcie większej ilości salonów - powiedział we wtorek Marek Banasiak, prezes grupy Monnari. -Możemy otwierać 20 sklepów Roya rocznie w ciągu 5-6 lat - dodał. Monnari chce dofinansować Roya kwotą ok. 15 mln zł.
-Powinniśmy przeznaczyć minimum 15 mln zł na dofinansowanie spółki Roy na okres dwóch lat. To powinno wystarczyć, by tempo rozwoju było dynamiczne - powiedział Banasiak.
W tym roku sieć Roya ma liczyć 20 salonów. Obecnie spółka posiada 7 salonów własnych i trzy franczyzowe. Roy ma też 5 salonów franczyzowych w Moskwie, a udział tego rynku w obrotach spółki wynosi 50 proc. Prezes Banasiak zaznaczył, że spółka widzi olbrzymi potencjał rozwoju w Rosji.
Na rosyjskim rynku Monnari chce otwierać duże sklepy o powierzchni 600 mkw, w której dostępne będą cztery marki grupy, czyli Monnari, Pabia, Molton i Roy.
We wtorek przed sesją Monnari poinformowało o podpisaniu umowy inwestycyjnej dotyczącej objęcia za 1,7 mln zł 1.040.816 akcji nowej emisji spółki Roy z Żywca, stanowiących 51 proc. kapitału spółki.
Na rynku polskim, w segmencie odzieży męskiej marka Roy jest obecna od 19 lat. W 2007 roku przychody ze sprzedaży spółki Roy wyniosły 12,8 mln zł, a zysk 0,2 mln zł. Zdaniem prezesa Monnari ten rok Roy może zakończyć na minusie.
Monnari podała też w oddzielnym komunikacie, że odstępuje od negocjacji z Grupą Wortmann i w związku z zawarciem umowy ze spółką Roy wszystkie pozyskane przez Monnari lokalizacje dla marki Tamaris w liczbie 35 na lata 2008 i 2009, zostaną przeznaczone na salony firmowe marki Roy.
Przerwanie negocjacji z grupą Wortmann Monnari tłumaczy brakiem wpływu na kolekcje.
-Buty Tamarisa sprzedają się doskonale w Europie, ale nie w Polsce. Kolekcje nie są dostosowane do polskiego rynku, a Wortmann nie śpieszył się, by to zmienić - powiedział prezes Banasiak.
-Zawiesiliśmy rozmowy z Wortmann i prawdopodobnie nie będziemy ich kontynuować - dodał prezes.
W październiku 2007 roku Monnari Trade poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z Grupą Wortmann KG i Wortmann Polska dotyczącego prowadzenia przez Monnari Trade na rynku polskim sieci salonów z obuwiem marki Tamaris. Spółka zapowiadała wtedy, że w 2008 roku otworzy 15 salonów obuwniczych, a docelowo, w ciągu kilku lat, miało powstać około 100 salonów Tamaris.