Udany debiut Wittchena
Kurs akcji Wittchena w pierwszym dniu notowań na rynku głównym warszawskiej giełdy wzrósł o 10 proc. do 18,7 zł. Kurs praw do akcji nie zmienił się.
W ramach oferty zarząd Wittchena przydzielił inwestorom 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji oraz 1,65 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy spółki. Do inwestorów instytucjonalnych trafiły 3 mln akcji, a inwestorom indywidualnym przydzielono 250 tys. akcji. Ostateczna cena akcji Wittchen była ustalona na 17 zł.
Łączna wartość brutto oferty publicznej akcji Wittchen wyniosła 55,25 mln zł, z czego 27,2 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji. Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą galanterii, butów i odzieży skórzanej. Obecna stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej spółki obejmuje 54 sklepy Wittchen oraz 11 sklepów VIP Collection. Spółka oferuje produkty także poprzez sklep internetowy, prowadzi sprzedaż do firm.
Wittchen miał w III kw. 6,5 mln zł zysku netto; jest zadowolony ze sprzedaży w X i XI
Wittchen, który zadebiutował w poniedziałek na warszawskiej GPW, miał w trzecim kwartale 6,5 mln zł zysku netto przy prawie 43 mln zł sprzedaży. Spółka jest zadowolona ze sprzedaży w październiku i listopadzie - poinformowała PAP Monika Brzozowska, dyrektor finansowy spółki.
- Sprzedaż w październiku wypadła dobrze, pozytywny trend utrzymuje się też w listopadzie. Tendencja z trzech kwartałów jest utrzymana - powiedziała Brzozowska, zaznaczając, że najważniejszy dla spółki będzie grudzień. W poniedziałek rano Wittchen opublikował wyniki za III kwartał.
Przychody spółki w tym okresie wyniosły 42,9 mln zł (10 proc. wzrostu rdr), EBITDA 9,9 mln zł (wzrost o 1 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 6,5 mln zł (wzrost o 9 proc. rdr). Narastająco za trzy kwartały sprzedaż wyniosła 98,1 mln zł i była 19 proc. wyższa rdr. EBITDA wzrosła o 17 proc. rdr do 19,5 mln zł. Zysk netto spadł o 2 proc. rdr do 14,9 mln zł.