Udany początek kwartału
Spółka INTERSPORT Polska odnotowała w kwietniu wzrost przychodów ze sprzedaży o 32,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W opublikowanym 5 maja 2009 roku raporcie bieżącym, Spółka poinformowała o osiągniętych w kwietniu 2009 roku przychodach ze sprzedaży, które wyniosły 16.157.000 zł i były wyższe o 32,2% w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Spółka odnotowała wówczas przychody w wysokości 12.219.000 zł
Narastająco, w okresie od stycznia do kwietnia 2009 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 82.643.000 zł i były wyższe o 32% od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka odnotowała wówczas przychody w wysokości 62.580.000 zł.
Pierwszy miesiąc drugiego kwartału pokazał, iż pomimo trudnej sytuacji gospodarczej stale rośnie w naszym kraju popyt na asortyment sportowy. Polacy chcą i lubią aktywnie spędzać czas wolny. W kwietniu w naszych salonach najlepiej sprzedawały się rowery, łyżworolki oraz obuwie sportowe - komentuje wyniki Prezes Zarządu Artur Mikołajko.
Salony INTERSPORT już od początku kwietnia przygotowane były do sezonu wiosenno-letniego. Przez cały miesiąc trwały akcje promocyjne marek: Nike, Adidas, Puma, Asics, Reebok, Pro Touch wspomagające sprzedaż asortymentu dla amatorów biegania.
Spółka jest organizatorem mającego się odbyć 24 maja 2009 roku w Krakowie masowego biegu dla amatorów INTERRUN. W tym roku zostanie on zorganizowany po raz drugi. Kampania reklamowa INTERRUN rozpocznie się niebawem; już dziś w salonach INTERSPORT w Krakowie można nabyć pakiety startowe.
INTERSPORT Polska S.A. Spółka jest w Polsce liderem wśród sieci sklepów sportowych, posiadającym obecnie 26 salonów zlokalizowanych w 14 największych miastach Polski: czterech w Warszawie i Poznaniu, trzech w Krakowie i Wrocławiu, dwóch w Gdańsku i Łodzi oraz po jednym salonie w Bielsku-Białej, Białymstoku, Bytomiu, Bydgoszczy, Gdyni, Katowicach, Sosnowcu i Opolu. Łączna powierzchnia salonów wynosi 28,9 tys. m2.
W dniu 14 maja br. Spółka opublikuje raport finansowy za I kwartał 2009 r. Według wstępnych szacunków, INTERSPORT Polska S.A. chce osiągnąć w roku 2009 dwudziestodwuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży do około 230 mln zł oraz planuje znaczną poprawę zysku netto w stosunku do 2008 roku.