W II kwartale spadek będzie mniejszy

3,3% stracił wczoraj kurs Agory, po publikacji gorszych od prognozowanych wyników za I kwartał. Na zamknięciu za akcje płacono po 58 zł, najmniej od 21 lutego 2001 r. Skonsolidowane przychody spółki były niższe niż rok wcześniej o 16,4% i wyniosły 165,5 mln zł (wg MSR), czyli o 7% mniej, niż przewidywali ankietowani przez PARKIET analitycy. W przypadku zysku operacyjnego i netto rozbieżność była jeszcze większa.

3,3% stracił wczoraj kurs Agory, po publikacji gorszych od prognozowanych wyników za I kwartał. Na zamknięciu za akcje płacono po 58 zł, najmniej od 21 lutego 2001 r. Skonsolidowane przychody spółki były niższe niż rok wcześniej o 16,4% i wyniosły 165,5 mln zł (wg MSR), czyli o 7% mniej, niż przewidywali ankietowani przez PARKIET analitycy. W przypadku zysku operacyjnego i netto rozbieżność była jeszcze większa.

Wynik operacyjny Agory skurczył się w omawianym okresie o 58,3% do 18,9 mln zł, a zysk netto spadł o 54,6% do 16,5 mln zł. Analitycy spodziewali się wprawdzie, że pierwsze trzy miesiące będą dla spółki trudne, jednak z ich uśrednionych prognoz wynikało, że nie aż do tego stopnia.

Specjaliści oczekiwali, że zysk operacyjny wydawcy "Gazety Wyborczej" wyniesie 26,8 mln zł, a na poziomie netto - 20,9 mln zł. Gorsze założenia przyjął tylko ING Barings. Najbliżsi prawdy byli zaś analitycy DM BZ WBK, którzy jednak szacowali, że przychody ze sprzedaży Agory wyniosą 173,9 mln zł.

Reklama

- Nadal sądzimy, że odbicie rynku nastąpi dopiero pod koniec roku. W II kwartale spadek wyników Agory będzie mniejszy niż odnotowany w I kwartale, jednak głównie z powodów technicznych. W I kw. 2001 r. rynek reklamy wzrósł i stanowi wysoką bazę porównawczą. Spadek rozpoczął się dopiero w II kw. ubiegłego roku - powiedziała PARKIETOWI Wanda Rapaczyński, prezes Agory. - Dobrym sygnałem jest fakt, że wzrosły przepływy pieniężne spółki i generujemy gotówkę - stwierdziła W. Rapaczyński. Operacyjny cash flow Agory wzrósł w I kw. o 3,9% do 57,3 mln zł.

Zwyczajowo już spółka osiąga wyniki lepsze niż inne firmy działające na medialnym rynku. Podczas gdy wydatki na reklamę w prasie codziennej skurczyły się o 31%, przychody z ogłoszeń "Gazety Wyborczej" zmniejszyły się o 28,1%, do 105 mln zł. Dziennik umocnił nieznacznie pozycję na rynku reklamy wśród płatnych gazet codziennych: udział "GW" wyniósł 50%. Nieznacznie spadł nakład gazety, jednak dzięki podwyższeniu ceny dziennika przychody ze sprzedaży "GW" wzrosły o 14,5%, do 48,3 mln zł i stanowiły 29,1% wpływów Grupy.

Poprawiły się natomiast wyniki nie podlegającego konsolidacji pionu radiowego. Łączne przychody radiostacji lokalnych wzrosły o 19%, do 8,3 mln zł. Agora musiała utworzyć 1 mln zł rezerwy na pożyczkę dla nadawcy TOK FM, spółki Inforadio. Łącznie działalność radiowa w I kw. 2002 r. pomniejszyła wynik netto Grupy o 1,4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży internetowego pionu Agory wyniosły 1,1 mln zł, co oznacza wzrost o 56,5%. Są to głównie wpływy portalu gazeta.pl, bo "działalność Centrum Handlu Internetowego została zawieszona ze względu na niewielką liczbę internautów robiących zakupy przez internet" - podano w komentarzu.

Jak zapowiedziała w rozmowie z nami prezes Rapaczyński, do końca II kwartału można spodziewać się ciekawych informacji o kolejnych akwizycjach Agory. Prezes podkreśliła jednak, że jeśli chodzi o zakupy za granicą w zakresie zainteresowań spółki leży jedynie Europa Środkowowschodnia.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: analitycy | gazety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »