Wejście Allegro na giełdę i program motywacyjny kosztowało firmę 120,3 mln zł
Dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick powiedział, że firma przewiduje 10-20 mln zł one-offów związanych z IPO i refinansowaniem w czwartym kwartale 2020 roku i osiągnięcie zysku netto.
W trzecim kwartale 2020 roku łączny wpływ zdarzeń jednorazowych na wynik netto wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast 131,7 mln zł straty netto za trzeci kwartał, Allegro miałoby 147,4 mln zł zysku netto.
- W ostatnim kwartale, jeśli chodzi o one-offy związane z IPO i refinansowaniem, będą to już niskie kwoty, rzędu 10-20 mln zł. Zdecydowana większość kosztów związanych z IPO i refinansowaniem została już rozpoznana na koniec września. Z tego powodu powinniśmy pokazać w IV kwartale dodatni wynik netto, a nie stratę, jak to miało miejsce w trzecim kwartale - powiedział dyrektor finansowy.
- Spadek raportowanego wyniku EBITDA w trzecim kwartale jest w całości związany z kosztami IPO. Zakładamy, że w IV kwartale EBITDA będzie kontynuować wzrost - zgodnie z opublikowanymi oczekiwaniami finansowymi - dodał.
Raportowana EBITDA spadła o 11 proc. rdr do 284,7 mln zł. Skorygowana EBITDA Allegro w trzecim kwartale 2020 roku wzrosła rdr o 26,7 proc. do 408,5 mln zł.
Allegro wykazało w trzecim kwartale 120,3 mln zł kosztów związanych z ofertą publiczną i programami motywacyjnymi. Grupa wykazała także obciążenie bezgotówkowe w wysokości 132,7 mln z tytułu spłaty zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz obciążenie wynikające z przedterminowej spłaty kredytu "second lien" w wysokości 25,9 mln zł.
W pierwszym dniu notowań Allegro na GPW, czyli 12 października 2.532 pracownikom zostały przydzielone akcje o wartości 10.000 zł z 12-miesięcznym terminem realizacji. Dodatkowa kwota 10,7 mln zł zostanie rozpoznana w IV kwartale 2020 roku.
Eastick pozytywnie ocenia perspektywy IV kwartału dla grupy.
- IV kwartał idzie lepiej niż tego oczekiwaliśmy, dlatego zdecydowaliśmy się na podniesienie naszych oczekiwań na cały rok. Częściowo jest to wynikiem drugiej fali pandemii i wprowadzonego lockdownu, częściowo zaś to zasługa dużej aktywności naszych klientów. Efekt lockdownu nie jest odczuwalny na takim poziomie, na jakim było to w drugim kwartale - powiedział.
Allegro podwyższyło w czwartek swoje oczekiwania na 2020 rok i spodziewa się wzrostu GMV do nieznacznie powyżej 50 proc. rdr i skorygowanej EBITDA do wyraźnie powyżej 20 proc. rdr.
W prospekcie Allegro zakładało na 2020 rok wzrost GMV na poziomie wyraźnie powyżej 40 proc. rdr, a skorygowanej EBITDA w drugim półroczu 2020 na poziomie zeszłorocznym, czyli ok. 20 proc.
Po trzech kwartałach 2020 r. przychody GMV wzrosły o 52 proc. rdr do 24.259,7 mln zł, a skorygowana EBITDA o 28 proc. rdr do 1.216,5 mln zł.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze