Wejście czeskich sklepów do Polski?

Drugi i trzeci kwartał '09, ze względu na zwykłą dla tego okresu sezonowość, powinny być dla grupy AB najsłabszymi kwartałami w roku, a rezultaty drugiego kw. mogą być bliskie zeru. AB nie wyklucza w przyszłości wprowadzenia sieci swoich czeskich sklepów do Polski - poinformowali na czwartkowym spotkaniu przedstawiciele AB.

Drugi i trzeci kwartał '09, ze względu na zwykłą dla tego okresu sezonowość, powinny być dla grupy AB najsłabszymi kwartałami w roku, a rezultaty drugiego kw. mogą być bliskie zeru. AB nie wyklucza w przyszłości wprowadzenia sieci swoich czeskich sklepów do Polski - poinformowali na czwartkowym spotkaniu przedstawiciele AB.

"Drugi i trzeci kwartał roku zwykle nie są dla nas dobre i również w tym roku spodziewamy się, że nie będą ciekawe. W drugim kwartale spodziewamy się wyników w okolicach zera" - powiedział prezes AB Andrzej Przybyło.

W I kw. 2009 r., który był trzecim kwartałem roku obrachunkowego AB, grupa uzyskała 6,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu do 3,1 mln zł rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 15,3 mln zł z 7,76 mln zł, a przychody do 740,5 mln zł z 649,8 mln zł.

Przedstawiciele AB poinformowali w czwartek, że w I kw. 2009 r. grupa uzyskała 14 mln euro dodatkowych przychodów wynikających z synergii produktowych osiągniętych dzięki fuzji AB z czeskim ATC. W 2008 r. synergie te wyniosły 47,6 mln euro, wobec 26 mln euro zakładanych synergii. "Widzimy także dalsze możliwości uzyskania synergii kosztowych i zwiększenia przychodów dzięki tej fuzji" - powiedział prezes AB. AB nie wyklucza, że w przyszłości sieć detaliczna ATC może wejść do Polski. "Chcemy być gotowi na wejście sieci czeskich sklepów do Polski. Chcemy jednak robić wszystko w odpowiedniej kolejności i konkretnej daty na razie nie ma" - powiedział prezes.

Reklama

AB jest jednym z czołowych dystrybutorów sprzętu IT. Największy udział w sprzedaży Spółki przypada na wyroby gotowe, czyli m.in. komputery klasy PC, notebooki, czy serwery. Ponad połowa wartości sprzedaży generowana jest w kanale małych i średnich sklepów informatycznych. Spółka działa również na rynkach czeskim i słowackim.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | wejście | Polskie | czeski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »