Wielka zmiana w PZU. W Lublinie startuje nowy system informatyczny

PZU rozpoczyna pilotaż jednego z najnowocześniejszych na świecie systemu do obsługi polis. Lublin jest pierwszym miastem, które z niego skorzysta.

PZU rozpoczyna pilotaż jednego z najnowocześniejszych na świecie systemu do obsługi polis. Lublin jest pierwszym miastem, które z niego skorzysta.

To oznacza, że lubelscy klienci PZU najwcześniej odczują pozytywne zmiany wprowadzenia nowego systemu. Krótszy będzie czas zawarcia ubezpieczenia i obsługa klientów.

- Korzyści z nowego systemu odczują przede wszystkim klienci PZU oraz agenci, którzy są głównym kanałem sprzedażowym firmy. Oferta będzie bardziej elastyczna, zawieranie umów będzie szybsze, a posprzedażowa obsługa umów wygodniejsza. Dzięki przejściu na elektroniczny obieg danych i dokumentów wewnątrz firmy przyspieszy się tempo obsługi zapytań i wniosków klientów - mówi Rafał Grodzicki, członek zarządu PZU Życie SA i członek komitetu sterującego projektem.

Reklama

- Jestem dumny, że do pilotażu wybrano Lublin. PZU ma tu dobre doświadczenia z prowadzonych wcześniej pilotaży. Zawsze realizowały one założony cel i dostarczały wartościowych informacji. W Lublinie mamy sprawnie funkcjonujące docelowe struktury organizacyjne PZU oraz zaangażowaną i otwartą na zmiany kadrę - dodaje Jacek Weremczuk, dyrektor oddziału regionalnego w Lublinie.

Najwyższy czas na zmianę

Funkcjonujący od 17 lat produktowy system informatyczny nie przystaje do ambicji określonych w strategii PZU i konkurencyjnego rynku finansowo-ubezpieczeniowego. Uniemożliwia szybką reakcję na zmiany na rynku i w produktach, utrudnia efektywne zarządzanie relacjami z klientem i upraszczanie procesów. System osiągnął szczyt możliwości i bez zmiany PZU nie mógłby wykonać kolejnego kroku w kierunku nowoczesnej firmy zorientowanej na potrzeby klienta.

Platforma Everest to nowoczesne narzędzie technologiczno-biznesowe, które wspiera sprzedaż, obsługę, rozliczenia, pracę pracowników PZU oraz pracę podmiotów zewnętrznych (np. agentów). Główne funkcjonalności nowego systemu to: ofertowanie i sprzedaż, generowanie dokumentów, wznowienie polis, dokonywanie zmian na polisach, obsługa płatności, raportowanie itd.

Mały i duży pilotaż

Pilotaż Everestu odbędzie się w dwóch etapach. Pierwsza część to tzw. mały pilotaż. PZU udostępni Everest ok. 70 agentom wyłącznym i 30 pracownikom PZU z Lublina. Sprawdzi, jak system działa w małej skali, w realnych warunkach biznesowych, zweryfikuje założenia projektu. Tę część pilotażu PZU zrealizuje od 18 listopada do końca grudnia tego roku.

W drugiej części, tzw. dużym pilotażu, PZU udostępni Everest wszystkim agentom wyłącznym i oddziałom sprzedażowym PZU w sieci lubelskiej i podkarpackiej. Na tym etapie wdroży system dla około 900 agentów i pracowników oddziałów.

Ta część udostępnienia ma zweryfikować działanie systemu w dużej skali. PZU sprawdzi funkcjonowanie nowych procesów, poprawność planu wdrożenia nowego systemu w całym kraju i przygotowanie użytkowników. Duży pilotaż da możliwość monitorowania i analizowania wskaźników biznesowych. Rozpocznie się 13 stycznia a zakończy w lutym 2014 roku.

Jakie polisy w nowym systemie

Wdrożenie platformy Everest podzielono na 3 fazy. To przyniesie szybkie korzyści biznesowe z jednoczesnym minimum ryzyka. Do końca 2014 roku PZU wprowadzi do systemu produkty komunikacyjne, mieszkaniowe oraz niektóre majątkowe. Pozostałe, które oferuje klientowi indywidualnemu oraz MŚP, uruchomi od początku 2015 roku. W 2016 roku wprowadzi produkty dla klientów korporacyjnych.

Pełne wdrożenie nowego systemu polisowego planowane jest do połowy 2016 roku.

Sprawdź notowania PZU na stronach INTERIA.PL

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PZU SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »