Wittchen chce pozyskać z oferty do 60 mln zł

Spółka Wittchen, zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Spółka Wittchen, zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Oferta Wittchen obejmować będzie do 384 800 akcji serii B oraz 3 848 000 akcji nowej emisji serii C.

Cena maksymalna zostanie ogłoszona 7 lipca w aneksie do prospektu emisyjnego. Spółka chce pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych.

Cele emisyjne to uzyskanie kontroli nad spółką V VIP Collection - ok. 12 mln zł, rozbudowa sieci detalicznej Wittchen - ok. 10-12 mln zł, pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój - ok. 3 mln zł, spłata wyemitowanych przez spółkę w 2010 r. obligacji - ok. 13,5-15 mln zł oraz akwizycje na rynku polskim - ok. 13,5-15 mln zł.

Reklama

Wittchen nabyła wybrane aktywa VIP Collection w IV kw. 2010. Celem Wittchen jest uzyskanie pozycji dominującej w VIP Collection w drodze kolejnych podwyższeń kapitału zakładowego.

Wittchen zamierza rozbudowywać sieć detaliczną poprzez otwieranie nowych salonów Wittchen i VIP Collection. W 2011 zostanie otwartych ok. 6 salonów Wittchen, a w przypadku VIP Collection planowane jest podwojenie ich liczby w ciągu dwóch lat.

W sierpniu zostanie otwarty nowy salon Wittchen Shoes, w którym sprzedawane będzie obuwie luksusowe.

Wittchen rozważa akwizycje kolejnych spółek, poprzez przejmowanie wybranych aktywów. Prowadzi rozmowy z podmiotami z rynku polskiego. Nie wyklucza przejęcia jeszcze w 2011. - Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami w sprawie przejęć, jednakże na tym etapie nie podjęto żadnych wiążących zobowiązań - powiedział na konferencji prasowej Jędrzej Wittchen, prezes zarządu.

Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 7 lipca, a zakończy 14 lipca. Przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 15-26 lipca.

Doradcą finansowym spółki jest CC Group, a oferującym DM PKO BP.

Prognoza Wittchen na 2011 zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 86 mln zł (+29 proc.), zysk netto na poziomie 9 mln zł (+125 proc.) oraz zysk EBITDA na poziomie 20,9 mln zł (+78 proc.).

- Począwszy od IV kw. 2010 konsolidujemy wyniki VIP Collection, co ma istotne znaczenie dla prognozowanego na 2011 wzrostu przychodów - powiedział Jędrzej Wittchen. - Na prognozę wzrostu zysku netto ma wpływ nie tylko VIP Collection, ale też plany zwiększenia sprzedaży marki Wittchen oraz wzrost marż - powiedział na konferencji prasowej Paweł Urbaniak, członek zarządu.

W 2010 przychody Wittchen ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, w porównaniu do 56,1 mln zł w 2009. Zysk netto spółki w 2010 wyniósł 4 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę netto na poziomie 10 mln zł. Zysk EBITDA w 2010 wyniósł 11,7 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę EBITDA na poziomie 4,3 mln zł.

Polityka dywidendowa Wittchen nie zakłada wypłaty dywidendy w najbliższym okresie. - Prawdopodobieństwo wypłaty dywidendy w najbliższym czasie nie jest duże. Dopóki są inwestycje, to one będą priorytetem. Gdy spółka osiągnie zamierzoną pozycję, będziemy mogli pomyśleć o dywidendzie - powiedział Wittchen.

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą luksusowych dodatków, głownie skórzanych pod markami Wittchen i VIP Collection.

Obecnie Grupa prowadzi 78 punktów sieci sprzedaży detalicznej, z czego 52 przypada na sklepy marki Wittchen (51 w kraju, 1 w czeskiej Pradze), a 26 przypada na punkty sieci sprzedaży VIP Collection. Ponadto, produkty Wittchen oferowane są przez 15 salonów w Rosji oraz 13 na Ukrainie. Salony prowadzone są przez lokalnych partnerów, za zasadach franczyzy.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., hurt, czyli sprzedaż obcym sklepom multibrandowym, to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW i NewConnect na stronach Biznes INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »