Wittchen planuje wczesną jesienią wejść na GPW
Wittchen, spółka z rynku galanterii skórzanej, planuje wczesną jesienią wejść na giełdę, a z publicznej emisji akcji pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych. Pieniądze z emisji spółka chce przeznaczyć na akwizycje - poinformowali na spotkaniu z inwestorami przedstawiciele spółki.
"Z emisji chcemy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych, a oferta i debiut na giełdzie powinny nastąpić wczesną jesienią. Prospekt został złożony w KNF wczesną wiosną" - powiedziała w czwartek wiceprezes spółki Monika Wittchen.
Celem strategicznym firmy Wittchen jest stworzenie grupy zarządzającej markami luksusowymi. Po przejęciu na przełomie roku spółki VIP Collection, Wittchen planuje kolejne akwizycje.
"Środki z oferty publicznej zostaną przeznaczone na przejęcia kolejnych firm dysponujących markami luksusowymi" - powiedział Marcin Sadlej z CC Group, która jest doradcą Wittchena. Sadlej zasiada też w radzie nadzorczej Wittchena.
"Kolejne przejęcia są w trakcie rozważania i prowadzimy szereg rozmów w tej sprawie" - powiedziała Wittchen.
Spółka Wittchen, której 10 proc. przychodów pochodzi z eksportu, chce też dalej rozwijać się za granicą. W tej chwili swoje produkty sprzedaje poprzez ok. 30 punktów sprzedaży w Rosji, na Ukrainie, Białorusi, na Litwie i w Czechach.
Firma Wittchen została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Wittchena i marka ta stała się liderem na rynku ekskluzywnej galanterii skórzanej.
W 2010 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł wobec 56,2 mln zł w 2009 roku, zysk operacyjny wyniósł 7,5 mln zł wobec ok. 8 mln zł straty operacyjnej w 2009 roku, a zysk netto wyniósł 4,0 mln zł wobec ok. 10 mln zł straty.