Wycena INTERIA.PL
W raporcie z 1 marca br. analitycy Internetowego Domu Maklerskiego S.A. - IDMSA.PL wycenili jedną akcję INTERIA.PL na 12,27 zł. Przy wykorzystaniu metody DCF - 12,46 zł.
Remigiusz Marek Sopel - analityk IDMSA.PL analizując akcje INTERIA.PL napisał: Spółka została wyceniona za pomocą dwóch metod. Przy wykorzystaniu metody DCF szacowane fair value walorów INTERIA.PL wynosi 12,46 zł (waga wyceny 75%), wykorzystanie metody porównawczej daje wycenę na poziomie 11,70 zł, uznając średnią z wycen na 12,27 zł.
Analityk oceniając akcje czołowego portalu napisał:
- Wartość spółki dla inwestora branżowego lub partnera z sektora medialnego, ewentualnie z branży telekomunikacyjnej o długoterminowym podejściu do wysoce atrakcyjnej inwestycji może stanowić wielokrotność prezentowanych wycen,
- Wysoki obrót walorami INTERIA.PL w dniach poprzedzających emisję potwierdza zainteresowanie inwestorów tą branżą oraz poziom wyceny,
- INTERIA.PL działając na perspektywicznym i atrakcyjnym rynku zakupów i reklamy on-line wypracowała pozycję trzeciego portalu w Polsce, w otoczeniu konkurencyjnym mającym cechy oligopolu,
- INTERIA.PL poprawia wynik operacyjny na dynamicznie rosnącym rynku reklamy internetowej,
- Rozwojowi rynku reklamy internetowej oraz usług internetowych będą sprzyjać w najbliższych latach: koniunktura gospodarcza oraz postęp technologiczny,
- INTERIA.PL przeprowadza emisję akcji w doskonałym czasie ze względu na zdobyty już udział w rynku, planowany kolejny technologiczny etap rozwoju, niższe koszty inwestycji w obszarze TMT po zakończeniu "hossy internetowej" oraz krystalizację stabilnych liderów,
- Aktualni nabywcy walorów INTERIA.PL kupują je z premią względem dotychczasowych udziałowców, ponosząc niższe ryzyko inwestycyjne oraz akceptując niższą cenę emisyjną względem średniej z poprzednich emisji,
- INTERIA.PL wzbogaca swój portal o liczne nowe atrakcyjne usługi, maleje wpływ zmiennych sezonowych przychodów z reklamy, rozwijane nowe projekty mają na celu wzrost przychodów oraz pozyskanie licznych klientów zarówno indywidualnych jak i w obszarze MSP,
- W przyszłości oczekiwana jest integracja usług internetowych, mobilnych i telewizji; INTERIA.PL jest potencjalnym liczącym się partnerem dla operatorów telefonii komórkowej i telewizji interaktywnej,
- INTERIA.PL po raz pierwszy w swojej historii wykazuje w sprawozdaniu rocznym dodatni wynik finansowy na poziomie EBITDA,
-Po pięciu latach działalności w portalu założonych zostało 6,1 miliona kont pocztowych.
Ambitne cele:
Podstawowa część środków pozyskanych z emisji Akcji przeznaczona zostanie na inwestycje w nowe usługi skierowane do użytkowników Internetu wykorzystujących łącze szerokopasmowe, czyli na rozwój platformy dystrybucji treści multimedialnych. Udostępnienie za pośrednictwem sieci Internet treści audio oraz video, w tym strumieni radiowych, strumieni telewizyjnych, archiwalnych audycji oraz filmów telewizyjnych, programów typu reality show, teledysków muzycznych, relacji z całości lub fragmentów wydarzeń sportowych, bajek, informacji, publicystyki oraz komentarzy w formie video wymaga inwestycji w oprogramowanie, infrastrukturę teleinformatyczną Spółki oraz nakładów na pozyskanie ww treści. Uruchomienie platformy nastąpi w 2005 roku i pozwoli Spółce zająć pozycję jednego z liderów na rynku usług skierowanych do bardzo dynamicznie rosnącej liczby użytkowników Internetu wykorzystujących łącza szerokopasmowe.