Wyniki Cinema City za 9 miesięcy 2011 roku

Zysk netto Cinema City International wyniósł w trzecim kwartale tego roku 7,5 mln euro i był o 3 proc. wyższy od zysku uzyskanego rok wcześniej na poziomie 7,3 mln euro. Wynik okazał si, również o 41,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali 5,3 mln zł zysku netto.

 Zysk netto Cinema City International wyniósł w trzecim kwartale tego roku 7,5 mln euro i był o 3 proc. wyższy od zysku uzyskanego rok wcześniej na poziomie 7,3 mln euro. Wynik okazał si, również o 41,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali 5,3 mln zł zysku netto.

Po 9 miesiącach 2011 r. Cinema City osiągnęła 197,6 mln EUR przychodów związanych z działalnością kin (+11 proc. r/r). Skonsolidowana EBITDA związana z działalnością kin wyniosła 38,4 mln EUR (-7.5 proc. r/r) (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji), a zysk netto wyniósł 17,8 mln EUR (-18.3 proc. r/r) (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji). Uwzględniając powyższe koszty EBITDA związana z działalnością kin za okres 9 miesięcy 2011 r. wyniosła 35,3 mln EUR (-14.8 proc. r/r), a zysk netto 14,8 mln EUR (-32.2 proc. r/r).

Reklama

W 3. kw. 2011 r. Cinema City uzyskała 69,4 mln EUR (+12,7 proc. r/r) przychodów związanych z działalnością kin, skonsolidowana EBITDA wyniosła 13,6 mln EUR (+3,9 proc. r/r) (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji), natomiast zysk netto 7,9 mln EUR (+8,8 proc. r/r). Uwzględniając koszty przejęcia i reorganizacji EBITDA związana z działalnością kin oraz zysk netto wyniosły w 3. kw. 2011 r. odpowiednio 13,3 mln EUR i 7,5 mln EUR i wzrosły o odpowiednio +0,6 proc. i +2,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2010.

Liczba sprzedanych biletów wzrosła do 26.0 mln sztuk (+12,5 proc. r/r), natomiast liczba biletów sprzedanych w porównywalnej liczbie sal kinowych spadła o 12,5 proc. do 20,2 mln biletów.

Liczba sprzedanych biletów w 3. kw. 2011 r. wzrosła do 9.1 mln sztuk (+12.7 proc. r/r), natomiast liczba biletów sprzedanych w porównywalnej liczbie sal kinowych spadła o 13.9 proc. do 6.9 mln biletów.

Akwizycja Palace Cinemas. W styczniu 2011 r. Spółka kupiła sieć Palace Cinemas obejmującą 141 ekranów w 15 multipleksach na Węgrzech w Czechach i na Słowacji. Cena zakupu wyniosła 28 mln EUR.

Od początku 2011 r. Cinema City powiększyła się o 6 kin w łącznie 44 ekranami: otwarte zostały 3 kina z 27 ekranami: w kwietniu w Braila, Rumunia (8 ekranów), w październiku w Arad również w Rumunii (8 ekranów) i w listopadzie w Toruniu w Polsce (9 ekranów) oraz w maju 2011 r., Spółka podpisała na Węgrzech umowę najmu i rozpoczęła prowadzenie 3 multipleksów z łącznie 17 ekranami, które do tej pory prowadzone były przez Palace Mozi. Podczas 9 miesięcy 2011 r. Spółka zamknęła 8 ekranów w Izraelu i na Węgrzech. W 2011 r. Spółka podpisała również 3 umowy najmu dla kolejnych multipleksów w Lublinie w Polsce, Sofii w Bułgarii oraz Ploiesti w Rumunii.

Całkowita liczba ekranów prowadzonych przez Spółkę wynosiła na dzień 15 listopada 2011 r. 899 w 95 multipleksach (uwzględniając 9 kin IMAX).

Przyśpieszenie programu cyfryzacji. Spółka zainstalowała dotychczas ponad 590 projektorów cyfrowych, które obecnie stanowią 65 proc. wszystkich projektorów w kinach CCI. Spółka planuje, aby do końca roku 2011 75 proc. jej projektórów było cyfrowych. W pierwszej połowie 2012 wszystkie projektory w sieci mają być cyfrowe.

Pozytywne wyniki działalności związanej z dystrybucją filmów - rosnące przychody i EBITDA. Spółka utworzyła także Forum Film Slovakia, która rozpoczęła działalność w maju 2011 r.

Od początku tego roku sieć Cinema City urosła o niemal 180 ekranów. Wkrótce otworzymy kolejne nowe kina. Ten dynamiczny rozwój przekłada się na dobry wzrost sprzedaży biletów o 12,7 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy 2010 r., pomimo braku w 2011 r. hitów na miarę Avatara", powiedział Moshe J. Greidinger, Prezes Cinema City (CEO), największego operatora kin wielosalowych w Europie Środkowo-Wschodniej i Izraelu.

- Zakończyliśmy pierwszy etap integracji i reorganizacji Palace Cinemas i wprowadziliśmy w przejętych kinach standardy operacyjne Cinema City. Obecnie jesteśmy w trakcie renegocjacji wybranych umów najmu, co łącznie razem powinno przekładać się na dalszą poprawę rentowności przejętej działalności - dodaje Greidinger - "W tym roku zdecydowanie przeprowadzamy proces cyfryzacji naszej sieci, dochodząc obecnie do poziomu ponad 65 proc. cyfrowych ekranów włączając lokalizacje przejęte od Palace Cinemas. Według naszych planów na koniec 2011 r. 75 proc. ekranów będzie cyfrowych, a w 2012 r. wszystkie ekrany będą cyfrowe."

Wyniki finansowe

Przychody związane z działalnością kin obejmują działalność kinową, dystrybucję filmów oraz działalność na rynku nieruchomości związaną z kinami. W sprawozdaniu finansowym za 9 miesięcy 2011 r. Spółka nadal prezentuje wyniki operacyjne z podziałem przychodów na pochodzące z działalności związanej z kinami i z działalności sprzedaży nieruchomości. Powodem takiego zaprezentowania wyników jest jednorazowy nieproporcjonalny przychód ze sprzedaży działalności deweloperskiej Cinema City w Bułgarii w I pół. 2010. Dla celów porównawczych, wyniki Cinema City za 3 kw. i 9 miesięcy 2011 nieuwzględniające kosztów przejęcia i reorganizacji Palace Cinemas, są również zaprezentowane.

Skonsolidowane wyniki

W 3. kw. 2011 r. przychody Cinema City związane z działalnością kin wzrosły o 12,7 proc. do 69,4 mln EUR. Wzrost ten wynika z rosnącej liczby sprzedanych biletów oraz rozwoju dystrybucji filmowej.

W 3 kw. 2011 r. wynik EBITDA związany z działalnością kin (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) wzrósł o 3,9 proc. do 13,7 mln EUR w porównaniu do 3. kw. 2010 r.. Wynik został osiągnięty dzięki kilku czynnikom, w tym korzyściom z cyfryzacji, lepszym wynikom z dystrybucji filmów, jak również dzięki dodatkowemu wynikowi generowanemu przez Palace Cinemas oraz wynikom nowo otwartych kin. Wynik netto za 3. kw. 2011 r. (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) wzrósł o 8,8 proc. do 7.9 mln EUR głównie w wyniku lepszej pozycji podatkowej, częściowo zmniejszonej przez dodatkową kwotę amortyzacji wynikającą z przejęcia Palace Cinemas oraz otwarcia nowych kin.

W pierwszych 9 miesiącach 2011 r. przychody związane z działalnością kin wyniosły 197,6 mln EUR (+11 proc. r/r). Na wzrost ten miały wpływ bilety sprzedane w przejętej sieci Palace Cinemas. EBITDA związana z działalnością kin (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) spadła o 7,5 proc. r/r do 38,4 mln EUR głównie z powodu wpływu sukcesu Avatara na wyniki za 9 miesięcy 2010 roku. Zysk netto (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) wyniósł 17.8 mln EUR (-18,3 proc. r/r).

W okresie 9 miesięcy 2011 r. Cinema City poniosła 3 mln EUR jednorazowych kosztów dodatkowych związanych z przejęciem i reorganizacją Palace Cinemas, z czego 0,4 mln EUR zostało poniesione w 3. kw. 2011 r.

Działalność kinowa

W 3 kw. 2011 r. przychody z działalności kinowej wzrosły o 11,8 proc. r/r do 64,1 mln EUR. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 12,4 proc. do 42,9 mln EUR. Przychody z barów kinowych zwiększyły się do 14,0 mln EUR (+13,9 proc.), a z reklamy kinowej do 7,3 mln (+4,9 proc. r/r). W 3. kw. 2011 r. Spółka sprzedała 9,1 mln sztuk biletów (+12,7 proc. r/r), natomiast liczba biletów sprzedanych w porównywalnej liczbie sal kinowych wyniosła 6,9 mln biletów (-13,9 proc. r/r). Wzrost liczby sprzedanych biletów w 3. kw. wynika głównie z przejęcia multipleksów Palace Cinemas. Natomiast niższa sprzedaż biletów w porównywalnej liczbie kin jest rezultatem relatywnie słabego przyjęcia filmów wyświetlanych latem 2011 r. w porównaniu do roku poprzedniego.

W 3. kw. 2011 r. działalność kinowa wygenerowała zysk EBITDA (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) na poziomie 13,3 mln EUR (+2,1 proc. r/r).

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2011 r. przychody z działalności kinowej wzrosły o 10,6 proc. r/r do 181,0 mln EUR. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 9,3 proc. do 120,7 mln EUR. Przychody z barów kinowych zwiększyły się o 15,8 proc. do 39,1 mln EUR, a z reklamy kinowej do 21,5 mln (+8,8 proc. r/r). Podczas 9 pierwszych miesięcy 2011 r. Spółka sprzedała 26,0 mln sztuk biletów, 12,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 r. Liczba biletów sprzedanych w porównywalnej liczbie sal kinowych zmalała o 12,5 do 20,2 mln. Wzrost liczby sprzedanych biletów w 9 pierwszych miesiącach 2011 r. wynika głównie z przejęcia multipleksów Palace Cinemas. Natomiast niższa sprzedaż biletów w porównywalnej liczbie kin jest rezultatem wysokiej bazy w 2010 r., kiedy to na ekranach kin królował Avatar oraz Alicja w Krainie Czarów.

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2011 r. działalność kinowa wygenerowała zysk EBITDA (wyłączając koszty przejęcia i reorganizacji) na poziomie 36,6 mln EUR (+11,1 proc. r/r) w porównaniu z 41.1 mln EUR

Dystrybucja filmów

Działalność dystrybucyjna Spółki odnotowała poprawę wyników w 9 miesiącach 2011 r. Przychody związane z dystrybucją filmów zanotowały znaczący wzrost o 18,7 proc. do 15,1 mln EUR, w tym przychody za 3 kw. 2011 r. w wysokości 4,8 mln EUR, co oznacza wzrost o 30,1 proc. r/r. EBITDA działalności związanej z dystrybucją filmów wzrosła po 9 miesiącach 2011 r. do 1,4 mln EUR, w porównaniu do 0,4 mln EUR w roku 2010 (0,4 mln EUR w 3. kw. 2011 r. w porównaniu do 0,25 mln EUR w 3. kw. 2010 r.).

Polska pozostaje największym rynkiem działalności Spółki, z 42-proc. udziałem w całkowitych przychodach. Znaczący wzrost przychodów został odnotowany w Czechach (+94,7 proc. r/r) oraz na Węgrzech (+46,7 proc. w porównaniu do 9 miesięcy 2010 r.) po przejęciu sieci Palace Cinemas w styczniu 2011 r. Znaczący wzrost przychodów o 19,6 proc. został zanotowany również w Rumunii, gdzie Cinema City wciąż otwiera nowe multipleksy. W rezultacie łączny udział procentowy tych trzech rynków wzrósł w stosunku do 9 miesięcy 2010 r.

Przejęcie i wzrost organiczny

W styczniu Spółka kupiła sieć Palace Cinemas, obejmującą 141 ekranów w 15 multipleksach na Węgrzech, Czechach i Słowacji. Cena zakupu wyniosła 28 mln EUR. Ta akwizycja znacznie umocniła pozycję CCI na rynkach węgierskim i czeskim oraz dodała Słowację do rynków działalności CCI.

W kwietniu Cinema City otworzyła 10-ekranowy multipleks w Braila w Rumunii. W maju CCI podpisała umowy najmu dla trzech istniejących kin z 17 ekranami na Węgrzech, prowadzonych wcześniej przez Palace Mozi. W Izraelu, w 9 miesiącach 2011 r., zostało zamkniętych 5 ekranów w związku z trwającą przebudową sieci na tym rynku. 3 ekrany zostały zamknięte na Węgrzech. Ponadto, Spółka podpisała umowy najmu dla 2 nowych multipleksów w Lublinie w Polsce oraz w Sofii w Bułgarii.

W 4 kw. 2011 r. Spółka otworzyła 8-ekarnowy multipleks w Arad, w Rumunii oraz 9-ekranowy multipleks w Toruniu w Polsce. Ponadto, Spółka podpisała umowę najmu dla przyszłego kina w Ploiesti w Rumunii.

Perspektywy i plany na 4 kw. 2011 r. oraz rok 2012

Lista filmów na 4 kw. 2011 r. zawiera wiele obiecujących międzynarodowych tytułów, w tym Saga Twilight, Immortals, Mission Impossible, Happy Feet i Puss in Boots oraz Sherlock Holmes 2 w wybranych krajach. Lista polskich filmów w 4 kw. jest również obiecująca na czele z Bitwą Warszawską 3D, pierwszą polską megaprodukcją w technologii 3D, dystrybuowaną przez Spółkę zależną Cinema City - Forum Film Poland, Baby są jakieś inne, Wyjazd integracyjny, Listy do M, Pokaż Kotku co masz w środku oraz innymi.

Lista filmów na rok 2012 również zawiera wiele obiecujących tytułów, w tym: Happy Feet oraz Puss in Boots, Sherlock Holmes 2 (w wybranych krajach), The Greatest Muppet Movie Ever Made, Men in Black III 3D, Ice Age: Continental Drift 3D, The Amazing Spider-Man 3D, Prometheus 3D, Titanic 3D, The Dark Knight Rises, Madagascar 3 3D, Brave 3D, Bond 23, The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2, The Hobbit: An Unexpected Journey 3D, The Hunger Games, Journey 2: The Mysterious Island 3D, Star Wars: Episode I - The Phantom Menace 3D, John Carter 3D, Snow White 3D, The Avengers 3D oraz wiele innych. Lista filmów na kolejny rok zawiera również wiele polskich tytułów, w tym duże tytuły jak np.: Bitwa pod Wiedniem i My,naród polski oraz wiele filmów mniejszego kalibru.

Patrząc wstecz, do początku 2011 r., Spółka położyła solidne fundamenty pod dalszy rozwój zarówno finansowy jak i operacyjny, dodając 177 ekranów (uwzględniając nowe otwarcia do dzisiaj) oraz 1 lub 2 multipleksy w Rumunii, których otwarcie jest planowane w trakcie 4. kw. Spółka kontynuuje również budowę 25-ekranowego megapleksu Planet w Rishon Letzion w Izraelu, którego otwarcie, wraz z pierwszym w Izraelu kinem IMAX®, planowane jest latem 2012 r.

W ten sposób, połączenie akwizycji oraz wzrostu organicznego przełoży się na łączny wzrost o prawie 200 ekranów w roku 2011.

W 2012 r. Spółka planuje kolejne otwarcia, w tym otwarcie 4-6 multipleksów w Rumunii z 40-60 ekranami, 2 kin w Bułgarii z łącznie 24 ekranami, 1 kina w Czechach z 8 ekranami oraz megapleksu Planet w Rishon Letzion w Izraelu z 25 ekranami. Łącznie Cinema City planuje otworzyć w nadchodzącym roku 8-10 multipleksów z 97-117 ekranami.

W Słowacji, Czechach i na Węgrzech Spółka powinna również korzystać w nadchodzących kwartałach z włączenia ekranów Palace Cinemas, szczególnie gdy zostały w pełni zintegrowane z działalnością Spółki.

Sieć należąca wcześniej do Palace Cinemas, zintegrowana już operacyjnie z siecią Cinema City, powinna poprawić swoją rentowność w roku 2012. Ponadto, nie mając obecnie w planach przejęć, wyniki za 2012 r. nie będę uwzględniały wysokich finansowych koszów przejęcia i integracji, które charakteryzowały w części wyniki za 2011 r.

Cyfryzacja sieci Cinema City powinna zostać zakończona w znaczącej części sieci w pierwszym półroczu 2012, co powinno się przełożyć na znaczne korzyści, zarówno po stronie operacyjnej, poprzez zmniejszenie kosztów operacyjnych, jak również po stronie przychodów, dzięki skorzystaniu na potencjale filmów 3D oraz tytułów alternatywnych.

Spółka posiada obecnie umowny najmu dla kolejnych 35 kin z ponad 360 ekranami, w tym 25 projektów z 240 ekranami w Rumunii. Cinema City rozpoczęła również negocjacje na kolejne projekty.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cinema City | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »