Wyniki Grupy Żywiec S.A. w 2012 r.
Grupa Żywiec S.A. opublikowała wyniki za 2012 r. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży piw Grupy Żywiec o 3 proc. po 2 proc. wzroście w 2011 r.
Po 2 proc. wzroście w 2011, również w ubiegłym roku sprzedaż Grupy Żywiec wzrosła o ok. 3 proc. Jest to związane przede wszystkim ze znaczącymi inwestycjami dotyczącymi krajowych i zagranicznych marek Grupy Żywiec, jak również wprowadzeniem nowych produktów takich jak Warka Radler czy Desperados Red. Dzięki dobrym wynikom Radlera sprzedaż całej marki Warka wzrosła w 2012 r. o prawie 20 proc.
W 2012 r. ponownie wzrosła również sprzedaż eksportowa piw Grupy Żywiec (wzrost o 15 proc.), głównie z uwagi na dobre wyniki marek Żywiec i Warka.
Pomimo spadku nastrojów konsumenckich, częstszego sięgania konsumentów po piwa tanie (downtradingu) oraz wzrostu znaczenia kanału handlu nowoczesnego, Grupa Żywiec S.A. zwiększyła zysk operacyjny z 340 mln złotych w 2011 r. do 387 mln zł w 2012 r. W 2012 r. Grupa Żywiec S.A. osiągnęła również zysk netto wynoszący 338 mln złotych (w roku 2011: 297 mln złotych). Te wyniki spółka osiągnęła dzięki pozytywnemu efektowi podjętych działań.
Grupa Żywiec S.A. niezmiennie koncentruje się na dalszym wzmocnieniu swoich największych walorów - wyróżniających się marek piwnych a także zwiększeniu efektywności dystrybucji, obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta, wprowadzaniu nowych produktów i realizacji polityki odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
W 2012 r. Grupa Żywiec S.A. we współpracy z Ernst & Young po raz pierwszy w historii przygotowała raport oceniający wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze w Polsce. Wynika z niego, że działalność Grupy Żywiec generuje 0,35% PKB Polski a całkowita wartość dodana dla polskiej gospodarki generowana przez spółkę przekroczyła 4,6 mld zł. Grupa Żywiec i przedsiębiorstwa z powiązanych z nią branż w 2011 r. wpłaciły do budżetu państwa 2,6 mld zł podatków.
Notowania spółki Grupa Żywiec SA
Grupa Żywiec to największy pracodawca w branży piwnej, zatrudniający ponad 5000 osób, i jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Firma jest powiązana z Grupą Heineken, największym producentem piwa w Europie i sprzedaje rocznie 11,5 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie.
Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje prawie 30 różnych piw kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych. Marką flagową firmy jest Żywiec - jedno z największych polskich piw eksportowych (obecne dzisiaj w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najważniejszych marek spółki należą też Heineken, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk.
Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Guinness i Kilkenny) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Radler). Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.
Opr. MM