Wzrastają przychody i rentowność Comarch

Comarch zanotował dobre wyniki finansowe w drugim kwartale 2006 roku. Ponad 90 mln zł przychodów ze sprzedaży i 9,7 mln zł zysku operacyjnego przy jednoczesnym znaczącym wzroście wskaźników rentowności operacyjnej (10,7%) oraz rentowności netto (8,6%)

Wyniki znalazły odzwierciedlenie we wzroście kursów akcji Comarch z 64,6 zł w dniu 1 stycznia 2006 r. do ponad 140 zł obecnie. Zysk na akcję w pierwszym półroczu 2006 roku wyniósł 3,08 zł wobec 1,41 zł rok wcześniej, co oznacza ponad 100% wzrost.

- Cieszymy się z wyników osiągniętych w drugim kwartale 2006 roku, ale jeszcze ważniejsze jest dla nas patrzenie w przyszłość. Dla spółki informatycznej barometrem przyszłości jest stan portfela zamówień. W przypadku Comarch stan portfela zamówień na rok bieżący wynosi w chwili obecnej 386 mln zł i jest o ponad 30 % wyższy niż w analogicznym okresie w 2005 r. - mówi Rafał Chwast, Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Comarch.

Reklama

Pogłębiona analiza wyników osiągniętych przez Comarch, tj. wyeliminowanie zdarzeń o charakterze jednorazowym (koszty opcji managerskich i wpływ wyceny aktywa z tytułu ulgi inwestycyjnej), wskazuje jeszcze lepszą poprawę wyników finansowych. Zysk operacyjny po wyeliminowaniu zdarzeń o charakterze jednorazowym wyniósł w II kwartale 2006 r. 10 527 tys. zł wobec 3 691 tys. zł w II kwartale 2005 r., natomiast zysk netto wyniósł w drugim kwartale 2006 r. 10 806 tys. zł w porównaniu z 2 687 tys. zł w analogicznym okresie roku 2005. Skorygowana rentowność operacyjna wyniosła w II kwartale 2006 r. 12%, w porównaniu z 4% rok wcześniej. Natomiast skorygowana rentowność netto wzrosła z 3 % w II kwartale 2005 r. do 12% w prezentowanym okresie.

Comarch jest wiodącym środkowoeuropejskim dostawcą biznesowych rozwiązań IT, które kompleksowo obsługują relacje z klientami i optymalizują działalność operacyjną oraz procesy biznesowe. Głównym atutem firmy jest głęboka wiedza branżowa, którą przekazujemy naszym klientom w postaci zintegrowanych systemów informatycznych w sektorach telekomunikacyjnym, usług finansowych, administracji publicznej, oraz dla dużych, średnich i małych firm. Comarch specjalizuje się w systemach ERP, CRM i wsparciu sprzedaży, elektronicznej wymianie dokumentów, zarządzaniu wiedzą, które wspierane są przez kompleksowe usługi profesjonalne, oraz zaawansowaną działalność R&D. Od momentu założenia 14 lat temu, Comarch wyrósł na ponadnarodową sieć zatrudniającą ponad 1800 najwyższej klasy specjalistów w Europie, USA i na Bliskim Wschodzie. Klientami Comarch są największe światowe korporacje, oraz ponad 40 tys małych i średnich firm w Polsce.

Więcej www.comarch.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód | wyniki finansowe | Comarch | rentowność | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »