Wzrost liczby klientów TFI w 1 kwartale br.

Pierwszy kwartał 2010 r. potwierdził wysoką stabilność liczby klientów posiadających jednostki funduszy inwestycyjnych.

Pierwszy kwartał 2010 r. potwierdził wysoką stabilność liczby klientów posiadających jednostki funduszy inwestycyjnych.

Od roku liczba ta przyjmuje podobne wartości, przy czym na koniec marca 2010 r. wyniosła 2,55 mln osób. Oznacza to wzrost na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy o dalsze 43,4 tys. osób, czyli o +1,7%. Chociaż skala tej zmiany jest relatywnie niewielka, to bardziej istotnym jest fakt, że I kwartał br. był drugim od ponad 2 lat, w którym liczba posiadaczy jednostek uczestnictwa jednak wzrosła.

W pierwszych 3 miesiącach br. napływ posiadaczy jednostek uczestnictwa zanotowało 17 podmiotów spośród 22 badanych przez nas TFI. Zdecydowana większość nowych osób, bo aż 4 na 5, pojawiła się w towarzystwach, które mają w ramach grupy kapitałowej wsparcie w postaci banku detalicznego. Instytucje te mogły pochwalić się również wyższa dynamiką wzrostu aniżeli 'niebankowe' TFI. W konsekwencji udział w rynku instytucji 'bankowych' wzrósł w pierwszym kwartale do poziomu 81%. Spadek liczby klientów miał natomiast miejsce w przypadku 5 podmiotów, z czego większość stanowiły średniej wielkości TFI, nie mające w ramach grupy kapitałowej wsparcia w postaci banku detalicznego.

Reklama

Utrzymująca się dynamika wzrostu liczby uczestników, przy jednoczesnym wzroście aktywów zarządzanych przez TFI objęte monitoringiem, zaowocowały wzrostem przeciętnej wartości środków przypadających na uczestnika. Według zgromadzonych przez nas danych, w końcu marca 2010, przeciętne aktywa jednego klienta TFI wynosiły 36,6 tys. PLN i były wyższe niż trzy miesiące wcześniej o prawie +7%.

Analizy OnLine
Dowiedz się więcej na temat: TFI | liczb
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »