Założenia strategii Grupy Kapitałowej TP na lata 2002 - 2004
Dziś po raz pierwszy Zarząd TP SA przedstawił publicznie nową strategię Grupy Kapitałowej TP S.A. na lata 2002 - 2004. Podstawowymi celami nowej strategii są: dostosowanie firmy do współczesnych wyzwań rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz osiągnięcie europejskich standardów w tej branży.
"W centrum naszej uwagi będzie klient, jego potrzeby i oczekiwania" - powiedział Marek Józefiak, prezes i dyrektor generalny TP SA. - "Cel ten zamierzamy osiągnąć między innymi poprzez odczuwalne podniesienie poziomu obsługi klienta, rozszerzenie naszej oferty i dostosowanie jej do zróżnicowanych oczekiwań abonentów" - dodał M. Józefiak.
Do najważniejszych celów nowej strategii prezes M. Józefiak zaliczył: utrzymanie i umocnienie przez Spółkę pozycji lidera w zakresie usług, jakości i udziału w rynku telekomunikacyjnym, dalszy wzrost udziału w rynku telefonii komórkowej, osiągnięcie pozycji lidera na rynku usług transmisji danych i łączy dzierżawionych oraz zdobycie pozycji czołowego dostawcy usług internetowych i multimedialnych.
"Cele te osiągniemy jedynie wówczas, gdy przekształcimy TP SA w organizację sprawną, efektywną i zdolną sprostać oczekiwaniom klientów. Mówiąc inaczej, nie będziemy urzędem do spraw elekomunikacji"
- powiedział M. Józefiak. W praktyce dla klientów oznacza to między
innymi odejście przez TP SA od rozliczania czasu połączeń opartego o
impulsy - wkrótce zastąpi go opłata za rzeczywisty czas połączeń.
Radykalnemu skróceniu ulegnie czas przyłączenia klientów do sieci. Nie
trzeba będzie, tak jak dotychczas, przychodzić do Biura Obsługi Klienta,
ponieważ większość spraw będzie można załatwić przez telefon. Wzorem
operatorów telefonii komórkowej wprowadzone zostaną programy
lojalnościowe oraz nowe, bardziej zróżnicowane taryfy dla poszczególnych
grup użytkowników.
Zmienią się zasady funkcjonowania firmy: od 1 stycznia 2002 r.
wprowadzony zostanie system zarządzania przez cele. Zwiększeniu ulegną
kompetencje pracowników bezpośrednio obsługujących klientów. Otrzymają
oni między innymi możliwość rozpatrywania reklamacji, rozkładania
rachunków na raty, udzielania zniżek i umarzania zaległości. Wdrożony
zostanie kompleksowy system obsługi klienta - CRM (z ang. Customer
Relationship Management), który pozwoli na identyfikację oczekiwań
klientów, a tym samym na szybką reakcję na ich potrzeby.
Dokonana zostanie redukcja kosztów własnych firmy. W tym celu TP SA
wyzbędzie się części majątku, który nie jest bezpośrednio związany z jej
podstawową działalnością.
Nowa strategia przewiduje również restrukturyzację zatrudnienia.
Odnosząc się do ostatnich spekulacji mediów na temat liczby zwalnianych
pracowników Spółki, M. Józefiak powiedział, że jest ona zbliżona do
propozycji, która przedstawiona zostanie partnerom społecznym. W
najbliższym czasie propozycja ta będzie przedmiotem dyskusji. O jej
wynikach w pierwszej kolejności zostaną poinformowane działające w
Telekomunikacji Polskiej SA organizacje związkowe oraz pracownicy firmy.
Część pracowników objętym procesem restrukturyzacji znajdzie
zatrudnienie w firmach zewnętrznych, wydzielonych ze struktury TP SA (z
ang. outsourcing). Część uzyska pomoc w znalezieniu pracy w innych
firmach (z ang. outplacement). Przewidziane są również inne, aktywne
formy pomocy pracownikom.
"Restrukturyzacja zatrudnienia nie jest celem samym w sobie, lecz jest
wyłącznie jednym z elementów mających na celu usprawnienie
funkcjonowania organizacji i składających się na sukces przyjętej
strategii" - dodał M. Józefiak.
Pełny tekst prezentacji założeń strategii Grupy Kapitałowej TP na lata 2002 - 2004 będzie dostępny na stronie www.tpsa.pl