Założenia strategii Grupy Kapitałowej TP na lata 2002 - 2004

Dziś po raz pierwszy Zarząd TP SA przedstawił publicznie nową strategię Grupy Kapitałowej TP S.A. na lata 2002 - 2004. Podstawowymi celami nowej strategii są: dostosowanie firmy do współczesnych wyzwań rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz osiągnięcie europejskich standardów w tej branży.

Dziś po raz pierwszy Zarząd TP SA przedstawił publicznie nową strategię Grupy Kapitałowej TP S.A. na lata 2002 - 2004. Podstawowymi celami nowej strategii są: dostosowanie firmy do współczesnych wyzwań rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz osiągnięcie europejskich standardów w tej branży.

"W centrum naszej uwagi będzie klient, jego potrzeby i oczekiwania" - powiedział Marek Józefiak, prezes i dyrektor generalny TP SA. - "Cel ten zamierzamy osiągnąć między innymi poprzez odczuwalne podniesienie poziomu obsługi klienta, rozszerzenie naszej oferty i dostosowanie jej do zróżnicowanych oczekiwań abonentów" - dodał M. Józefiak.

Do najważniejszych celów nowej strategii prezes M. Józefiak zaliczył: utrzymanie i umocnienie przez Spółkę pozycji lidera w zakresie usług, jakości i udziału w rynku telekomunikacyjnym, dalszy wzrost udziału w rynku telefonii komórkowej, osiągnięcie pozycji lidera na rynku usług transmisji danych i łączy dzierżawionych oraz zdobycie pozycji czołowego dostawcy usług internetowych i multimedialnych.

Reklama

"Cele te osiągniemy jedynie wówczas, gdy przekształcimy TP SA w organizację sprawną, efektywną i zdolną sprostać oczekiwaniom klientów. Mówiąc inaczej, nie będziemy urzędem do spraw elekomunikacji"

- powiedział M. Józefiak. W praktyce dla klientów oznacza to między

innymi odejście przez TP SA od rozliczania czasu połączeń opartego o 

impulsy - wkrótce zastąpi go opłata za rzeczywisty czas połączeń.

Radykalnemu skróceniu ulegnie czas przyłączenia klientów do sieci. Nie

trzeba będzie, tak jak dotychczas, przychodzić do Biura Obsługi Klienta,

ponieważ większość spraw będzie można załatwić przez telefon. Wzorem

operatorów telefonii komórkowej wprowadzone zostaną programy

lojalnościowe oraz nowe, bardziej zróżnicowane taryfy dla poszczególnych

grup użytkowników.

Zmienią się zasady funkcjonowania firmy: od 1 stycznia 2002 r.

wprowadzony zostanie system zarządzania przez cele. Zwiększeniu ulegną

kompetencje pracowników bezpośrednio obsługujących klientów. Otrzymają

oni między innymi możliwość rozpatrywania reklamacji, rozkładania

rachunków na raty, udzielania zniżek i umarzania zaległości. Wdrożony

zostanie kompleksowy system obsługi klienta - CRM (z ang. Customer

Relationship Management), który pozwoli na identyfikację oczekiwań

klientów, a tym samym na szybką reakcję na ich potrzeby.

Dokonana zostanie redukcja kosztów własnych firmy. W tym celu TP SA

wyzbędzie się części majątku, który nie jest bezpośrednio związany z jej

podstawową działalnością.

Nowa strategia przewiduje również restrukturyzację zatrudnienia.

Odnosząc się do ostatnich spekulacji mediów na temat liczby zwalnianych

pracowników Spółki, M. Józefiak powiedział, że jest ona zbliżona do

propozycji, która przedstawiona zostanie partnerom społecznym. W 

najbliższym czasie propozycja ta będzie przedmiotem dyskusji. O jej

wynikach w pierwszej kolejności zostaną poinformowane działające w 

Telekomunikacji Polskiej SA organizacje związkowe oraz pracownicy firmy.

Część pracowników objętym procesem restrukturyzacji znajdzie

zatrudnienie w firmach zewnętrznych, wydzielonych ze struktury TP SA (z

ang. outsourcing). Część uzyska pomoc w znalezieniu pracy w innych

firmach (z ang. outplacement). Przewidziane są również inne, aktywne

formy pomocy pracownikom.

"Restrukturyzacja zatrudnienia nie jest celem samym w sobie, lecz jest

wyłącznie jednym z elementów mających na celu usprawnienie

funkcjonowania organizacji i składających się na sukces przyjętej

strategii" - dodał M. Józefiak.

Pełny tekst prezentacji założeń strategii Grupy Kapitałowej TP na lata 2002 - 2004 będzie dostępny na stronie www.tpsa.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dostosowanie | nowa strategia Grupy PZU | firmy | Strategie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »