Zysk netto Cyfrowego Polsatu powyżej oczekiwań

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł rok do roku w II kwartale 2011 roku do 69,5 mln zł z niemal 67 mln zł i był o ok. 5,5 proc. wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 65,9 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł rok do roku w II kwartale 2011 roku do 69,5 mln zł z niemal 67 mln zł i był o ok. 5,5 proc. wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 65,9 mln zł.

Zysk operacyjny zwiększył się do 172,8 mln zł z 89,7 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków była mniejsza o 7 proc. i mówiła o zysku na poziomie 161,4 mln zł.

EBITDA wzrosła w tym okresie do 217,5 mln zł, wobec 108,7 mln zł rok wcześniej oraz 200 mln zł prognozowanych przez rynek. Marża EBITDA wyniosła 34,6 proc. w II kwartale 2011 roku, w porównaniu z 29,5 proc. rok wcześniej.

Przychody z działalności operacyjnej Cyfrowego Polsatu w II kwartale tego roku wyniosły 628,4 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznej sprzedaży na poziomie 368,3 mln zł oraz zbliżone do szacunków rynkowych na poziomie 627,8 mln zł.

Reklama

Koszty operacyjne spółki wzrosły rdr o 59,7 proc. do 440,4 mln zł z 275,7 mln zł.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 6,4 proc. z około 3,3 mln abonentów na 30 czerwca 2010 r. do około 3,5 mln abonentów na 30 czerwca 2011 roku. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,9 proc. i 79,4 proc. całej bazy odpowiednio na 30 czerwca 2011 i 2010 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów spadł w II kwartale 2011 r. do 9,1 proc. z 10 proc. rok wcześniej, przy czym wskaźnik odpływu abonentów spadł dla pakietu familijnego (o 1,2 pkt. proc.), a wzrósł dla pakietu mini (o 2,7 pkt. proc.).

"Wskaźnik odpływu abonentów spadł o 1,2 pkt proc. z 10,3 proc. do 9,1 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 31 grudnia 2010 roku i 30 czerwca 2011 roku w wyniku rozszerzenia w pierwszej połowie 2011 roku naszych programów utrzymaniowych" - podano w komunikacie.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) pakietu familijnego wzrósł o 3,1 proc., z 41,9 zł w II kw. 2010 r. do 43,2 zł w II kw. 2011 r. Miesięczne ARPU pakietu mini wzrosło rdr o 6,4 proc., z 10,9 zł do 11,6 zł.

Średni koszt pozyskania abonenta spadł o 3,7 proc. do 110,4 zł w II kw. 2011 roku ze 114,7 zł w II kw. 2010 roku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Cyfrowy Polsat SA | Cyfrowy Polsat | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »