Reklama

Zysk netto grupy TVN w III kw. '10 wyniósł 61,02 mln zł wobec 35,8 mln zł konsensusu

Zysk netto Grupy TVN w trzecim kwartale 2010 roku wyniósł 61,02 mln zł w porównaniu z 58,2 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 35,8 mln zł.

EBIT TVN wzrósł do 43,6 do mln zł w III kwartale wobec 3,7 straty rok wcześniej i 33,3 mln zł konsensusu.

Reklama

EBITDA zwiększyła się o 106,3 proc., do 100,8 mln zł, wobec oczekiwanych przez rynek 97,5 mln zł.

Skonsolidowane przychody wzrosły o 24,7 proc., do 533,8 mln zł, wobec 506,3 mln zł konsensusu.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN wzrosły 14,9 proc., do 314,7 mln zł, natomiast przychody segmentu online zwiększyły się o 26,4 proc., do 55,8 mln zł.

Przychody reklamowe grupy TVN wzrosły o 16 proc., do 269,8 mln zł. Grupa podała, że wzrost ten wynikał głównie ze zwyżki przychodów reklamowych kanału TVN, a częściowo ze wzrostu tych przychodów w Onet.pl oraz w kanałach tematycznych, w szczególności w TVN 24.

Koszty własne sprzedaży w III kwartale zwiększyły się o 13,7 proc., do 367,4 mln zł. Wzrost kosztów własnych sprzedaży wynikał głównie ze wzrostu opłat za nadawanie kanałów telewizyjnych o 24,9 mln zł.

- - - - -

TVN spodziewa się schłodzenia rynku reklamy w IV kw. 2010 roku - podała spółka w prezentacji na stronie internetowej. "Oczekuje się, że rynek reklamy doświadczy schłodzenia w IV kw. Wzrost rynku reklamy w całym roku osiągnie górny poziom wcześniej podanej prognozy" - napisano. TVN przewidywał, że jego przychody z reklamy telewizyjnej i on-line wzrosną w tym roku o 3-5 proc. TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale wzrósł o 9,9 proc. , a po trzech kwartałach zyskał 6,8 proc. Udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, według szacunków TVN, wzrósł w trzecim kwartale do 33,5 proc. z 32,6 proc. a po dziewięciu miesiącach do 34,2 proc. z 33,7 proc.

Roczna marża EBITDA grupy TVN będzie utrzymana około poziomu osiągniętego dotychczas - podała spółka w prezentacji.Po 9 miesiącach marża EBITDA Grupy TVN spadła do 24,4 proc. w porównaniu z 30,5 proc. w analogicznym okresie 2009 r. W samym trzecim kwartale marża EBITDA wyniosła 18,9 proc. w porównaniu z 11,4 proc. przed rokiem. "Niższy poziom wzrostu przychodów Grupy w połączeniu z sezonowo wysokimi kosztami marketingu płatnej telewizji będą miały wpływ na poziom EBITDA w IV kw." - podano w prezentacji. W III kwartale przychody grupy TVN wzrosły o 24,7 proc. do 533,8 mln zł.

Sprawdź bieżące notowania TVN na stronach BIZNES INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | marża | TVN SA | reklamy | Netto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »