Zysk netto LPP w IV kw. zgodny z konsensusem

Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2010 roku wzrósł do 90,4 mln zł z 81,9 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym zysk na poziomie 91,4 mln zł.

Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2010 roku wzrósł do 90,4 mln zł z 81,9 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym zysk na poziomie 91,4 mln zł.

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 117,08 mln zł wobec 123,06 mln zł przed rokiem i był nieznacznie niższy od oczekiwań analityków spodziewających się 120,1 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 630,4 mln zł z 544,2 mln zł w IV kwartale 21009 roku. Konsensus zakładał przychody na poziomie 617,1 mln zł.

Po wyłączeniu działalności zaniechanej dotyczącej marek Henderson i Esotiq zysk netto grupy w IV kwartale wyniósł 90,4 mln zł, zysk netto z działalności kontynuowanej 94,2 mln zł, EBIT 119,3, a przychody 596,1 mln zł.

Reklama

LPP podało, że wzrost zysku netto w IV kwartale 2010 roku o 10 proc. rdr był możliwy dzięki kontynuacji polityki bardzo ścisłej kontroli kosztów. Średnia wartość powierzchni funkcjonujących sklepów była w tym kwartale większa o 15 proc. rdr a suma kosztów sprzedaży i ogólnych wzrosła o 13 proc. Wzrost zysku netto wspomogła też korzystna wartość różnic kursowych.

"Niestety, w IV kwartale 2010 roku widoczny był niewielki spadek zysku operacyjnego co spowodowane było w głównej mierze zmniejszeniem marży brutto na sprzedaży wynikającym z mniej korzystnych cen zakupu sprzedanych towarów (gorsza relacja PLN/USD). Jednorazowym zdarzeniem (choć o znikomym wpływie na wynik) była rezygnacja z prowadzenia sprzedaży bielizny marek Henderson i Esotiq. Transakcje polegające na sprzedaży towarów i środków trwałych oraz wyposażenia związanego z tym fragmentem działalności LPP zewnętrznemu podmiotowi zaniżyły wynik netto okresu (bez tych transakcji zysk netto wyniósłby ok. 92 mln zł)" - napisano w raporcie spółki.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w IV kwartale o 1,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP). Był to pierwszy kwartalny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych od początku 2009 roku.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 14,7 tys. m kw.

Narastająco po czterech kwartałach 2010 grupa LPP wypracowała 140,2 mln zł zysku netto wobec 104,6 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 202,1 mln zł z 181,3 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku, a przychody wzrosły do 2,08 mld zł z 2 mld zł w 2009 roku.

LPP może przeznaczyć na dywidendę nawet cały zysk z 2010 roku

- Wiceprezes LPP Dariusz Pachla ocenia, że spółka mogłaby przeznaczyć na dywidendę nawet cały ubiegłoroczny zysk, który wyniósł 140,2 mln zł ."Dywidenda może być wypłacana. Według moich szacunków środki potrzebne do wypłaty dywidendy stanowiłyby nawet całość zysków. Byłoby to bez uszczerbku dla rozwoju spółki" - powiedział wiceprezes.W ubiegłym roku LPP wypłaciło 50 zł dywidendy na akcję. Na wypłatę trafiło 86,4 mln zł z 121,8 mln zł zysku osiągniętego w 2009 roku.

            wyniki  konsensus  różnica
zysk netto    90,4       91,4   -1,09%
EBIT         117,1      120,1   -2,50%
przychody    630,4      617,1    2,16%
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »