Zanim PKP Intercity uruchomi na stałe kursy Pendolino pod Tatry, pasażerowie będą mogli skorzystać ze specjalnego przejazdu promocyjnego. Na 18 października zaplanowano promocyjny przejazd pociągiem, który wyruszy o godz. 7:29 z Warszawy Wschodniej, zatrzyma się m.in. w Krakowie i Nowym Targu, a do Zakopanego dotrze o godz. 12:14. W drogę powrotną wyruszy o godz. 15:50, docierając do Warszawy Zachodniej o godz. 20:14. Cena biletu w drugiej klasie wyniesie symboliczną złotówkę.
Zgodnie z regulaminem promocji "Promocyjne Pendo do Zakopanego" bilety za 1 zł przysługują wszystkim pasażerom, a przejazd będzie obowiązywał wyłącznie w dniu 18 października w pociągu EIP na trasach Warszawa - Zakopane, Warszawa - Nowy Targ, Kraków - Zakopane, Kraków - Nowy Targ oraz w relacjach powrotnych.
Pendolino będzie kursować na trasie Gdynia - Zakopane. Kiedy połączenie wejdzie do rozkładu?
Nowa połączenie Pendolino jest możliwa dzięki zmodernizowanej pod koniec grudnia 2023 roku linii kolejowej na Podhale. W ramach inwestycji o wartości ponad 1,4 mld zł netto odnowiono i zmodernizowano ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych.
Pendolino będzie kursować pod Tatry od 14 grudnia - w tym dniu połączenie na stałe wejdzie do rozkładu. Rzecznik prasowy PKP Intercity Maciej Dutkiewicz poinformował, że podróż z Zakopanego do Gdańska Głównego potrwa dokładnie 7 godzin i 1 minutę, a z Krakowa do Zakopanego 1 godzinę i 57 minut. Skład zatrzyma się po drodze m.in. w Warszawie.
Do tego w wakacje relacja Pendolino zostanie wydłużona aż do Kołobrzegu, co - jak zaznaczył rzecznik - ma jeszcze bardziej ułatwić podróżowanie koleją na letni wypoczynek.
Zdaniem Karola Wagnera z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, jest to połączenie oczekiwane od dawna w Zakopanem. - Pierwsze Pendolino już testowo wjechało na dworzec zakopiański i zrobiło wszystkim apetyt na podróżowanie komfortowym pociągiem. (…) Pendolino nie tylko przewiezie pasażerów szybciej, ale i bardziej komfortowo. To wzmoży nastroje konsumenckie w portfolio z zamożniejszego gościa, który oczekuje tego rozwiązania - stwierdził.
Branża turystyczna zadowolona z Pendolino: Wraca prestiż Luxtorpedy
Branża turystyczna - nie tylko w Zakopanem - nie kryje zadowolenia, że Pendolino będzie wozić pasażerów z całej Polski pod same szczyty Tatr. Znaczenie ma nie tylko sam komfort i czas podróży, ale również marketingowy wymiar uruchomienia prestiżowego połączenia.
- Nareszcie Zakopane wraca do standardu komunikacyjnego znanego z okresu międzywojennego, kiedy to pod Giewont kursowała Luxtorpeda wożąc turystów prestiżowo, szybko i komfortowo - zaznaczył Wagner.
Słynna przedwojenna Luxtorpeda, czyli pociąg SAx 90080, była aerodynamicznym spalinowym składem, który kursował m.in. pod Tatry. W 1936 r. ustanowił rekord szybkości na trasie Kraków - Zakopane, pokonując ją w 2 godziny i 18 minut. Luksusowy pociąg spalinowy jeździł także na trasie Lwów - Zakopane, którą pokonywał w 11 godzin i 15 minut.