Zysk netto NG2 w II kw. wyniósł 42,8 mln zł wobec 44,2 mln zł konsensusu

Zysk netto grupy NG2 wyniósł w II kw. 2012 roku 42,8 mln zł i był zbliżony do konsensusu rynkowego na poziomie 44,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP.

Zysk netto grupy NG2 wyniósł w II kw. 2012 roku 42,8 mln zł i był zbliżony do konsensusu rynkowego na poziomie 44,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP.

Oczekiwania jedenastu biur maklerskich co do zysku netto wahały się od 34,4 mln zł do 50,4 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w tym okresie wyniósł 50,5 mln zł i był o 13,5 proc. niższy od konsensusu rynkowego na poziomie 58,4 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 326,4 mln zł i były zgodne ze średnią prognoz, która mówiła o 328,9 mln zł sprzedaży.

Po pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł do 45,5 mln zł z 41,7 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 59 mln zł z 55,6 mln zł, a przychody do 583,02 mln zł z 484,3 mln zł.

Reklama

Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły w pierwszym półroczu 551,8 mln zł (wzrost o 27,1 proc. rok do roku). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży franczyzowej i innej wyniosły 31,2 mln zł (spadek o 37,8 proc. rdr).

"Zmiana struktury źródeł przychodów ze sprzedaży zgodna jest ze strategią rozwoju grupy" - podała spółka.

Niższa niż w przypadku przychodów, które wzrosły o ponad 20 proc., dynamika zysku brutto ze sprzedaży jest konsekwencją osłabienia złotego względem dolara i euro, co przełożyło się na wzrost kosztów zakupu towarów. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,84 proc., do 296,4 mln zł.

Zapasy wzrosły o 35,73 proc., do 453 mln zł. Spółka tłumaczy to m.in. rozwojem sieci sprzedaży oraz szybszą niż w poprzednim okresie dostawą towarów na sezon jesień-zima.

Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy obejmowała 708 placówek, w tym 340 salonów CCC w kraju, 35 butików QUAZI, 190 sklepów własnych BOTI, 85 sklepów franczyzowych, 56 salonów firmowych CCC w Republice Czeskiej i 3 salony firmowe CCC w Republice Słowackiej.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 16,7 proc. i wynosiła na koniec półrocza 167,8 tys. m2. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 25,2 proc. i wynosi 15,4 tys. m2. Na 2012 rok NG2 zaplanowała ok. 20-proc. wzrost sieci sprzedaży detalicznej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: NG2 SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »