Żywiec oczekuje nieznacznego wzrostu rynku piwa
- Grupa Żywiec spodziewa się w trakcie 2012 roku nieznacznego wzrostu rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanego głównie wzrostem cen i wolumenu sprzedaży - poinformowała spółka w raporcie za 2011 r.
W roku 2011 skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Żywiec zmniejszyły się rdr o 0,7 proc., osiągając wartość 3.606 mln zł, zysk z działalności operacyjnej wyniósł 374 mln zł, co stanowi spadek o 18,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a zysk netto sięgnął 318 mln zł wobec 399 mln zł w 2010 r.
Spółka poinformowała o zamiarze wypłaty dywidendy za rok 2011, jednak szczegóły nie zostały podane.
W 2011 roku wolumen sprzedaży Grupy Żywiec, łącznie z zewnętrznym portfelem marek, wyniósł 12 mln hektolitrów, w porównaniu z 11,9 mln hektolitrów w roku 2010.
"Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu ilości sprzedanego piwa. W 2011 zanotowaliśmy około 2-proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Jest to przede wszystkim związane ze znaczącymi inwestycjami dotyczącymi naszych marek (...) jak również wprowadzeniem nowej butelki Żywiec, a także z innymi innowacjami ukierunkowanymi na konsumenta (piwo niepasteryzowane, grzaniec)" - poinformowano w raporcie.
"Jednak te inwestycje w połączeniu ze zmianą struktury sprzedaży (wyższy udział marek tańszych, wyższy udział sprzedaży w dyskontach) miały negatywny wpływ na poziom wypracowanego zysku z działalności operacyjnej w 2011 roku. Spadek przychodów spowodowany był głównie presją cenową i zmianą kanałów sprzedaży" - dodano.
Spółka podała również w komunikacie prasowym, że w 2011 r. utrzymała swój udział rynkowy (ponad 33 proc.) w detalu tradycyjnym.