Notowania akcji spółki CCC z 7 listopada 2024 roku
W czwartek, 7 listopada CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 181 zł, czyli o 0,39 proc. mniej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 181,7 zł. O godzinie 11.24 kurs akcji wzrósł do poziomu 183,6 zł, a następnie, o 14.04, spadł do wartości 178,5 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 178,9 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 114, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 120 622 sztuk. Obroty wyniosły 18 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni wtorek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 0,61 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 3,41 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 336,02 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 192,51 proc.
W czwartek CCC zachowywało się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 2,49 proc. do poziomu 82 511 punktów, a wartość spółki spadła o 1,54 proc. Spółki odzieżowe do których należy także CCC pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-ODZIEZ wzrosła o 0,75 proc. do poziomu 10 715 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z branży odzieżowej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo lepiej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ wzrosła o 0,75 proc., a wartość spółki spadła o 1,54 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).