Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 11 grudnia 2024 roku
W środę, 11 grudnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 70,7 zł, czyli o 0,28 proc. mniej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 70,9 zł. O godzinie 9.26 kurs akcji wzrósł do poziomu 71,7 zł, a następnie, o 16.36, spadł do wartości 70,4 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 70,8 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 53, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 9 994 sztuk. Obroty wyniosły 708 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była czwartą sesją spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 8,17 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 9,58 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 35,75 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 41,78 proc.
W środę Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,7 proc. do poziomu 82 357 punktów, a wartość spółki spadła tylko o 0,14 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,40 proc. do poziomu 6 750 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,40 proc., a wartość spółki spadła o 0,14 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).