Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 15 kwietnia 2025 roku
We wtorek, 15 kwietnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 85,5 zł, czyli o 2,73 proc. mniej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 87,9 zł. To była minimalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom maksymalny - 89 zł - spółka osiągnęła o godzinie 9.47 by na zamknięciu spaść do poziomu 86,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 55, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 5 139 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 413 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 2,42 mln zł.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 3,22 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 17,66 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 30,72 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 10,6 proc.
We wtorek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,41 proc. do poziomu 94 141 punktów, a wartość spółki spadła o 1,48 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,05 proc. do poziomu 7 065 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z branży medialnej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,05 proc., a wartość spółki spadła o 1,48 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).