Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 24 lutego 2025 roku
W poniedziałek, 24 lutego Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 77,7 zł, czyli o 0,78 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 77,1 zł. O godzinie 10.05 kurs akcji wzrósł do poziomu 78 zł, a następnie, o 16.45, spadł do wartości 75,8 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 76,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 60, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3 925 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 300 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,12 mln zł.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 0,52 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 4,50 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 33,74 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 2,17 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,94 proc. do poziomu 91 307 punktów, a wartość spółki spadła tylko o 0,65 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,01 proc. do poziomu 6 970 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,01 proc., a wartość spółki spadła o 0,65 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).